Cuba Dapatkan Ex-Bf Anda Semula?

Share on Tumblr 10 Perkara JANGAN anda buat!

Adakah anda sedang berusaha untuk mendapatkan semula“boyfriend”anda? Betul…bukan senang nak dapatkan kembali ex-bf!

Walau demikian, cukup ke persiapan anda untuk menawan hatinya kembali? Memujuk dan mendapatkan kembali teman lelaki adalah dua perkara yang amat berbeza. Kebanyakan wanita (hampir semua sebenarnya) membuat langkah awal yang salah!

Okay, baca dan fahamkan:

1) JANGAN bergaduh dengan dia.Selalunya dengan ex-bf ni, bila anda bercerita dengannya, asyik bergaduh saja. Bergaduh hanya mencipta ketegangan dan membunuh keinginan. Bergaduh dengan ex-bf anda amatlah tak berguna. Walau pun anda menang bila bergaduh mulut, kena tinggal tetap jugak kena tinggal!

2) JANGAN cuba menggunakan logik untuk meyakinkan dia untuk teruskan perhubungan atau kembali kepada anda. Ingat ya, cinta itu berlandaskan perasaan, bukan logik! Macam mana betul, teguh, meyakinkan, bijak dan segala yang sewaktu dengannya pun logik anda itu..anda tetap jugak kena tinggal! Jadi, logik, jangan guna.

3) JANGAN yakinkan/cuba meyakinkan ex-bf anda itu bahawa anda telah “berubah” atau “mulai sekarang keadaan pasti berubah”. Benda macam ini seolah-olah macam timba air keluar dari perahu bocor. Tak berjaya punya…perahu tetap jugak bocor.

4) JANGAN asyik cakap yang anda cintakan dia. Dia TAK peduli pun! Apa yang dia peduli, berapa banyak yang dia cinta pada anda..bukan berapa banyak anda cinta pada dia!

5) JANGAN merayu! Ya…jangan merayu. Saya tekankan ini sebab 98% perempuan akan merayu supaya ex-bf kembali padanya ( lelaki pun ramai jugak merayu supaya ex-gf dia kembali kat dia sebenarnya) .Lagi banyak, lagi kerap anda merayu…lagi jauh la dia tinggalkan anda!

6) JANGAN cuba buat dia rasa bersalah bila tinggalkan anda. Sebagai contoh la ya..“Saya tak boleh hidup tanpa awak…”, “Jangan la tinggalkan saya/break dengan saya sekarang,exam dah dekat ni..”Cubaan dan ayat-ayat yang macam ini takkan berjaya, lagi cepat dia tinggalkan tu adalah…atau pun, dia buat tak tahu je..

7) JANGAN berlakon sedih supaya dia rasa bersalah. Simpati dan kasihan tu TAKKAN sama dengan “tertarik” dan “keinginan” untuk kembali kepada anda.

8 ) JANGAN bercakap dengan kawan-kawannya dengan tujuan untuk mendapatkan sokongan kawan-kawannya. Walau pun kawan-kawannya sokong anda, cuba nasihatkan dia dan buat “plan” supaya dia kembali kepada anda dan berjaya. Selalunya tak lama! Sebabnya dia mesti kembali bersama anda atas keinginan hatinya yang ikhlas dengan sendiri tanpa dipengaruhi oleh faktor luaran yang seperti ini contohnya.

9 )JANGAN menangis di hadapannya! (Ramai sungguh buat macam ni!) Okay…menangis la macamana pun…mungkin dia akan merangkul anda dengan mesra dan memujuk anda…tapi kemudian anda tetap juga kena tinggal dan dia akan pergi berpasangan dengan orang lain. Menangis terlalu banyak depan dia ke…dalam telefon bila bercakap dengan dia ke…itu semua hanya akan menunjukkan kepada dia bahawa dia berkuasa ke atas anda jadi…jangan buat!

10) JANGAN desak dia supaya kembali kepada anda! Lagi anda desak, lagi anda cuba tarik dia…lagi jauh dia daripada anda.

Semua perkara di atas adalah kesilapan biasa yang kerap dan ramai wanita buat semasa “break-up”. Buat perkara di atas ni walaupun satu sahaja…cerah peluang ditinggalkan terus oleh bf! Mungkin ramai yang dah alami perkara ini. Jadi nak buat macamana ya? Itu lain kali saya terangkan dalam artikel lain…sabar je la..

Oleh Ronin
http://www.resepicinta.blogspot.com Cuba Dapatkan Ex-Bf Anda Semula?

25 Komen:

yaya berkata...

hahah….yaya dh dpt dyer blik pn..dgn hnya tinggalkan dye…n troskan idop n tnjukkan kejayaan kt dia..then bru dyer nyesal…n dtg blik kt yaya…tp sumer 2 da t’lmbt..coz yaya x kn cye kt dyer lg…hahah

qistina.. berkata...

aku masih sygkan dia... tp alhamdulilah aku x buat perkara bodoh spt tips diatas...aku tma hakikatnya yg dia tinggalkan aku....

noor_syaz berkata...

ak termasuk lam kategori org2 bodoh y amalkan tip kt ats spy bf ak kembali pd ak...huhu

eiva berkata...

tp ader tip kt atz nie yg bjaye dpatkn bf blk r..
mle2 mmg la blk sbb ksian..paz2 lme2 cnte 2 dtg blk..hee..

bella berkata...

memg hampir semua nye aku de buat..ble kenang balik...isyk..bodoh nye aku.. walau aku syg die sampai skrg...(3tahun berpisah)..n xdpt lupekan die.. aku xnak die balik..kerne die xlayak untuk aku...

Tanpa Nama berkata...

hampir 2thun aku dan dia berpisah..dulu aku selalu menangis merinduinya,namun kini hatiku mula menerima kehilangan dia..aku masih merinduinya namun xmungkin aku dan dia akn bersama...

Tanpa Nama berkata...

sudah 6 bulan aku hidup tanpa dye..tiap2 hari aku menangis kerana teringatkan dye..tetapi aku berusaha untuk melupakan dye..tetep x blh lupakn dye aq syg sgt dkt dye,,..semoga dye kembali dekat aku..

Tanpa Nama berkata...

aku org yg mlakukan tips diatas. klau dipikirkan,mmg bodoh. aku try xekot tips diatas... :(

nur adila berkata...

mlainya , aq ad jugk ik0d tips kt atz t0h , tp xbjye . Dye lbeh memilih p0mpuan t0 , dkt2 4tahun dh kami bpisah . Dye tnglkn aq t0k pumpuan laen , Aq salu tngu dia , xpnh2 jemu . Aq xpnh bnci dia , atz ap yg dia wt kt aq . Permainkn perasaan aq , Last nye , aq msg t0k wish brthdy dye . .tp dye xlyn , n s0aln last aq bg dia , aq tnye dye , pnh x aq ad dlm hty dye , dye jwb 'xpernah' mlai hqit0 aq xpnh kcw dia dh . Tp aq tetp syg dia . Aq xleh tipu dqi aq lg . Aq msh hqaqkn dia . Aq nak dia . WlWpn dh brthun . Aq xleh lupakn dia . Skrg , aq susah na tqima laki len , wlwpn dh 4 tahun .

Tanpa Nama berkata...

tak payah nak jatuhkan maruah sendiri dgn memujuk dan merayu, cari jee yang lain, jodoh tu rahsia Allah

A.hadi berkata...

ADuhhh dah terbuatlah camane ni????

A.hadi berkata...

Aduhhh... semua yg kat atas tuh aq..dah buat dah...camane nie ekh??? aq xboleh cari lain...la..
apa patut aq buat..
dia suke meyh kalau aku ade gf..
walhal skndal nk bagi jelesjer...adoh..
skg ni.. fb dia da block
fone number dah tukar
aq hanya ada masa setahun jer bleh jmpe..pas2
dia g PLKN... wuuu... knpe la dia curang sedyh.... :(

Tanpa Nama berkata...

aku sayang dia sampai aku mati..
dia my first love
sebab dia aku korbankan ksucian dia tapi...
bila dia masuk u , dia da brpaling

Tanpa Nama berkata...

sbb syg sgt aku wat bnde kat ats tu..tp dye tetap nk jd kwn je..sdih sgt2..aku xnk dye tinggalkn aku..cmpai mati aku syg dye..lps ni susah la aku nk terime org lain dlm hdup aku..

Tanpa Nama berkata...

aq bru jerk ptuz nan seseorg yg pling aq syg n aq cnta..smpai skrg aq msh mnghrapkn dy blik pda aq..tips yg at ats tuh prnh aq wt at dy..tpy x brjye..ape cre untk aq lpewkn dy..??
dy laky trakhir yg aq brjye wt aty aq trbuke untk brcinta....
:(

Tanpa Nama berkata...

sy dulu still lgi syg kt ex bf sy tp sy da time hakikatnye yang kte org xde jodoh wlaupun itu perit d trime

Becky berkata...

Hidup saya kembali ! Selepas 8 tahun berkahwin, suami saya meninggalkan saya dan meninggalkan saya dengan tiga anak-anak kita . Saya merasakan seperti hidup saya adalah kira-kira untuk menamatkan , dan telah jatuh selain. Saya dihubungi Dr OKORO LOVE Eja dan selepas saya menjelaskan masalah saya, Dalam masa 3 hari suami saya datang kembali kepada kami dan tunjukkan kepada saya dan anak-anak cinta saya banyak dan memohon maaf untuk semua kesakitan dia telah membawa kepada keluarga. Kami diselesaikan isu-isu kami, dan kami lebih bahagia lebih berbanding sebelum ini Dr OKORO anda adalah ejaan kastor terbaik. Saya benar-benar menghargai ejaan cinta anda dibuang untuk saya untuk mendapatkan lelaki itu kembali ke hidup saya saya akan menyimpan berkongsi lebih testimoni kepada orang ramai mengenai kerja baik anda. Terima kasih sekali lagi Dr OKORO . Anda juga boleh menghubungi Dr OKORO melalui alamat e-mel: dr.okorospelltemple01@gmail.com sekiranya anda mempunyai apa-apa masalah anda boleh menghubungi orang ini untuk membantu beliau sentiasa ada di kuil untuk membantu anda menyelesaikan masalah anda Hubungi E-mel ialah: dr . okorospelltemple01@gmail.com HUBUNGI HIM TODAY VIA INI ALAMAT EMAIL : dr.okorospelltemple01@gmail.com SEBAGAI KUASA NYA ADALAH YANG TEGUH DAN SANGAT BERKESAN DAN TIDAK MEMPUNYAI kESAN BAD sebaliknya ia MEMPUNYAI KEPUTUSAN SANGAT BAIK SELEPAS Pemilihan Pelakon Eja .

NOMBOR Dr OKORO : +2348053209149
Hubungi Dr OKORO Via email: dr.okorospelltemple01@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Wlaopn dea darh buad ak mnages , sket hty . tp ak still syg dea . now hnya doakn kbhgian dea (nan owg lein jepp) :'(

Norkhairun nisa berkata...

Saya masih sayangkan dia. DIA dah berubah dan tak macam dulu lagi.. Saya tahu putus cinta itu tak sakit sebenarya, yang sakitnya sebab saya masih menyayanginya mencintainya merinduinya.. Saya tak tahu nak buat apa dah.. Dia buat tak peduli dekat saya jaa.. Sekarang saya cuma inginkan dia seperti dulu.. Dulu dia pernah bercakap yang saya lah telah mengajarnya erti cinta dan kasih sayang.. Tapi sekrang lain pulak perangainya! Saya memang tak boleh cintakanorg lain selain dia. Tolong saya.. Bantu saya dalam masalah ini...

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada info untuk saya maklum laa saya dekat wechad ID:Khairulnisak96

Tanpa Nama berkata...

~ sy masi syg dgn bf sy tp dia sdh ada pngganti sy.. tahun ni kami ada cple balik, tp x lama..dia yang mnta putus mgkin sbb dia sdh syg prempuan tu.. dari sana sy move on..wlupun masi teringatkn dia, sy x blh buat apa2 suda.. sedih sgt..

Tanpa Nama berkata...

ex sy mainkn prasaan sy msa kitorang cple.huhh.sedih.skrg kitorang dh x cple dh,tpi sy msh sygkn dia.mcm mna nii.sdihnye

MieMienRahhh berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
MieMienRahhh berkata...

rindu giler kt ex ak s0amg nim hmm .. tpi nk buat camne .. kte0am mmg tkde j0d0h .. hmm lpaz kte0am break aku ajaklaa dye kwn .. dye kte 0k .. tp taklame pum kte0am kwn sbb aku mmg .. taktahan gler jelez ble slalu dgr dye st0ry m0ry sal awex dye a.k.a pengganti aku .. huhu slepaz due mgu kte0am kwn dlm senyap² aku tukar n0m handph0ne tanpe pengetahuan dye.. sejak pd kte0am dh tk c0ntact.. kte0am bwak hluan msing² ..dye pun tkde lak cube cri aku hmm.. mungkin dye dh hepy kux .. aku?? hmm .. still lgy syg dye.. n takley lupe dye.. hati nim pum hari² maseh nangez terlalu rindukan dye... hmm sapa skg aku takley tyme mane² lki lgy lam hdup aku.. hmm lawpum dha setahun lebih kte0am break..aku tetap takley lupekan dye hmm .. :(

Cara Margan berkata...

Hello Nama saya Cara, dan saya sangat gembira untuk posting di blog ini pada bagaimana caster ejaan hebat membantu saya dalam membawa kembali cinta dalam hidup saya. Saya tahu ada ramai wanita seperti saya di luar sana yang telah berbuat demikian banyak mempunyai belakang Suami mereka, saya di sini untuk memberitahu anda semua untuk mencari tiada lagi kerana jawapan yang tepat di sini. Saya percaya jika ada sehingga lima casters ejaan seperti Dr Obo di dunia ini, dunia akan menjadi tempat yang lebih baik kerana dia juga membantu dengan kejayaan kewangan, Sucess dalam kehidupan, cinta spells.with Dr Obo Aku berkata kepadamu masalah anda diselesaikan sudah. Suami saya dan saya telah dikhaskan untuk 3 TAHUN selepas tempoh yang panjang perkahwinan kami dan saya couldn`t menanggung hidup tanpa dia, saya telah mencuba segala-galanya untuk menerimanya semula tetapi tiada apa-apa kerja sehingga saya melihat banyak testimoni tentang caster ejaan dipanggil Dr Obo dan betapa besarnya pekerjaan-Nya. Saya menghubunginya melalui e-mel (ultimatespellcaster0@gmail.com) dengan segera dan ikut langkah yang dia bertanya dan dalam 5 hari akan datang kekasih saya memanggil saya dan tidak sabar-sabar untuk mengampunkan aku dan bahawa dia ingin tidak lebih daripada untuk mempunyai saya dalam tangannya selama-lamanya . Saya penuh kegembiraan dan kebahagiaan yang saya dapati Dr Obo, saya berharap anda semua di sini akan mencari kesaksian ini saya dan mendapatkan suami anda atau orang tersayang kembali, terima kasih ... menghubunginya e-mel: ultimatespellcaster0@gmail.com

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.