Lelaki Sejati

Share on Tumblr Aku bertanya pada ibuku, “Bagaimanakah lelaki sejati ?

Ibuku menjawab,

Nak…

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari bahunya yang kekar, tetapi dari kasih sayangnya pada orang di sekitarnya…

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari suaranya yang lantang, tetapi dari kelembutannya mengatakan kebenaran…

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah sahabat di sekitarnya, tetapi dari sikap bersahabatnya pada generasi muda bangsa…

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari bagaimana dia di hormati ditempat bekerja, tetapi bagaimana dia dihormati didalam rumah…

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari kerasnya pukulan, tetapi dari sikap bijaknya memahami persoalan…

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari dadanya yang bidang, tetapi dari hati yang ada dibalik itu…

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari banyaknya wanita yang memuja, tetapi komitmennya terhadap wanita yang dicintainya…

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari jumlah tanggungjawab
yang dibebankan, tetapi dari tabahnya dia menghadapi
liku-liku kehidupan…

Laki-laki sejati bukanlah dilihat dari rajinnya membaca kitab suci, tetapi dari konsistennya dia menjalankan apa yang ia baca… Lelaki Sejati

6 Komen:

Tanpa Nama berkata...

DI MANA LELAKI SEJATI INI...

Tanpa Nama berkata...

laki sejati dah tak wujud.. dalam sejuta, belum tentu satu pun ada...........huh....

syahirah abdullah berkata...

LELAKI SEKARANG TAK SETIA

Tanpa Nama berkata...

lelaki tu hanya ada dalam setiap imaginasi wanita yang betul2 mahu hidup bahagia di dunia dan akhirat...

cinta lara berkata...

susah nak dpt lelaki yg tul2 sejati...

Tanpa Nama berkata...

senang ja tengok lah wwf hahahah

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.