Lagi-lagi Cinta

Share on Tumblr Kesetiaan cinta ada kalanya teruji kerana desakan keadaan dan percaturan hidup. Sesungguhnya cinta memerlukan pengorbanan yang bukan sedikit sebelum boleh dinikmati manis madunya cinta.

Cinta boleh runtuhkan bukit dan boleh tegakkan orang yang sudah bongkok.

Malang sungguh orang yang tidak pernah dicintai. Lagi malang kalau orang itu tidak pernah mencintai.

Cinta seperti menunggang basikal, sekali kita tahu menunggang kita takkan lupanya, biarpun sakit setiap kali jatuh namun,kita takkan serik untuk mencuba lagi.

Cinta itu satu duka dan bahagia yang tak terurai, satu penerimaan dan penolakan yang ganjil ~ A. Samad Said

Sebenarnya plot cerita cinta dalam berbagai-bagai peristiwa tetap sama, hanya pelakonnya sahaja yang berbeza. Lagi-lagi Cinta

13 Komen:

nurul berkata...

salam…
bkn takut nk bcnta juz tkt jmpe lelaki yg same sikap dgn ex sy…
lelaki mmg pndai main ayat,sy btl2 menyampah dgn lelaki mcm 2…
selalu slhkn kita but slh n silap dorg disembunyikan..btl2 x adil…
lelaki mmg suke memiliki n menguasai perempuan..coz 2 lah kdg2 dorg terlalu ptgkn diri sndri….ntah la,sy btl2 x fhm ngan lelaki ni….

syuhada berkata...

lLki yg ikhlas dan jujur dlm sbuah perhbgn akan mnjadikan kte sbgai sorg yg paling bermkne dlm dirinye... dgn melafazkan akad yg akan mnjdkn hbgn itu dgn lbih bermkne...di situ la kte akan lihat cintanye yg sebenar kpd diri kte.. jd sygilah dirinya spenuh hati kte!!

Tanpa Nama berkata...

buat ape nk becinta???
ada apa dengan cinta??
mengapa begitu sukar bg ku untuk....
cinta2x....
pelik2...........

dr.love.cheras berkata...

keindahan kemanisan kesetiaan bercinta wlau sedekad terjalin belum dpt pasti dapat
melahirkan kebahgiaan rumah tangga berpanjangan.kerana rupa sebenar tanduk dan taring akan terpancar pabila mula kaki melangkah ke alam rumah tangga.

Tanpa Nama berkata...

cInta????????????
bodohla...........
klaw setia,,,,,,,,,,,,
wakakaka.......

Tanpa Nama berkata...

perempuan mudah termakan dengan lelaki yg manis berkata2. bile dah terkena salahkan semua lelaki. bagaimana pula dgn lelaki yg tak manis berkata2? sering ditinggal wanita. alasannya boring. padahal lelaki yg die kate boring tulah yg setia. sebab laki tu tak tahu nak mengayat perempuan lain. apelaa. huhu

nur f berkata...

argggghhhhhhh!!!!! aq bosn dgr ungkapn cnta! knpe aq msih nk jtuh cnta ngn owg len lg sedgkn aq dh ade pkwe.. skt sngt at n psaan aq skrg n tuhn je y thu..knpe aq msh jtuh cnta pd owg len knpe?? silp aq ke @silp owg y mghrpkn aq....arggg......pdihnya at skitnya jwe...........................knpe at n psaan n xblh dtpu, knpe? knpe??

Tanpa Nama berkata...

jatuh cinta???????
aku pernah kecewa kerana cinta...
aku tak nak jatuh cinta lagi...
kini aku bingung...
aku terima lelaki yang tidak aku cintai kerana dalam hatiku masih ada faisal...dan aku masih mengharapkan kehadirannya walaupun didalam hatinya telah ada azianti..

Tanpa Nama berkata...

jangan takut untuk myintai..beranikan dri untuk cinta...tanpa d sakiti,d kcewakan,di lukai..kita tidak tau pa erti nya cinta.malah ia mgajar kita bfikiran matang serta menikmati apa itu cinta.percaya lah cinta anda akan bjaya skiranya anda memilih teman y btul2 dgan anda...:)

Tanpa Nama berkata...

Itulah cinta... Memang aneh tapi nyata

Tanpa Nama berkata...

cinta... ada dalam tiada...
sukar untuk di ungkap dengan kata-kata...
hanya lahir dengan zahir tercipta...
bahaya...bencana..
tapi disebalik itu ada manis nya..
bahagia... bukan untuk seketika...

saiful berkata...

cinta itru kekecewaan

ika berkata...

tul betol

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.