Ayat-Ayat Cinta

Share on Tumblr Cinta itu sebenarnya sangat berharga dan kita perlu mengambil masa yang mencukupi untuk mengenali seseorang itu sebelum melafazkan kata cinta kepadanya.

Apalah erti cinta jika sekadar lafaz di mulut dan bukan datang dari hati.

Pernahkan anda mencari sesuatu barang yang diperlukan tetapi tidak berjumpa? Sebaliknya apabila barang itu tidak diperlukan, tanpa anda cari, ia ada pula di depan mata. Oleh itu, jangan terburu-buru mencari cinta kerana ada kemungkinan ia akan datang sendiri kepada kita ketika kita tidak lagi memburunya.

Hidup memang memerlukan cinta, tetapi cinta bukan segala-galanya di dalam kehidupan.

Jika kita kecewa bercinta, jangan disalahkan takdir kerana Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik untuk kita. Di mata kita mungkin ia satu keburukan, sedangkan ada banyak hikmah tersembunyi di sebaliknya yang tidak kita sedari.

Tidak salah untuk bersedih dan kecewa apabila putus cinta, namun jangan keterlaluan hingga berfikir serta bertindak keterlaluan dan bukan-bukan. Banyak lagi keutamaan lain di dalam kehidupan ini dan bukan cinta semata-mata. Ayat-Ayat Cinta

86 Komen:

iyank berkata...

cinta sejati adalah cinta kita hanya untuk-Nya, tapi kadang2 kita masih suka ga nyadar bahwa yang lebih mencintai kita hanya Dia, sayang banget kalo kita nyia-nyiain kesempatan yang sebentar ini, apakah kita bodoh ato pura2 bodoh. wallohu allam

Tanpa Nama berkata...

cinta itu pemanis kehidupan andai ia dijaga..

Tanpa Nama berkata...

cinta tu adlh,2 jiwa yg mnjadi 1 yg kekal slamanya,tpi karna cinta orang membabi buta,tak tentu arah.karna cinta orang boleh mnjadi susah...karna cinta...karna cinta....aku temukan segalanya...

Tanpa Nama berkata...

cinta hanya aku dan kau yg rs.cinta hanya aku dan kau yg mnjalani,tp karna cinta kau aku mnjadi susah. he..he..hee..................

Tanpa Nama berkata...

CINTA YANG TULUS HANYA HADIR DALAM HATI 2 INSAN.

Tanpa Nama berkata...

cinta xkan dtg klu x dicari..
cinta xkan dpt klu xtau mghargai...

Tanpa Nama berkata...

yang manis itu cinta..yang pahit itu pun cinta.mudahnya cinta itu datang dan pergi...sukarnya untuk cinta itu kekal dihati.

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indahhh!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta indah bagi yang benar2 memahami apa itu cinta...

Lovely Girl berkata...

Cinta itu ibarat sebuah cita2...

Tanpa Nama berkata...

cinta ni macam bungga rose...cantik di pandang dan harum bau nya...tapi kadang2 klu kita tersalah memetiknya tangan kita pula yang terkait duri...oleh itu berhati2 la..

Tanpa Nama berkata...

smack that............

gu berkata...

cinta...pe tu cinta?? buah nyor ke? kete ke?.. plz give me definition of cinta, ziad oyak cinta tu buta, cinta ada mata ek?ke cinta ni cam semut, de mata, de hidung,...aku pon xthu..so aku xthu nak mgatakan cinta pada sapa, adik2 y thu bcinta tlg ajar aku bcinta leh, ajar aku cinta pada pada Pencipta Maha Pencinta..

Tanpa Nama berkata...

cinta membawa kemusnahan jika hati kita dilukai dan dikecewakan...

Tanpa Nama berkata...

cinta?
MENYAKITKAN
MEMENATKAN
MEMBUATKAN HATI KITA DERITA
HATI KITA KECEWA
HATI KITA

sume krana cinta aku hilang perasaan sayang
aku jd pendendam..............

baby & didie berkata...

kekasih bukan cam papan skter.
lum nain gilap dah min pijak


kekasih bukan cam bola sepak
lum main kejar dah main tendang


kekasih bukan cam bulu tangkis
lum main pegang dah main pukul


kekasih ibarat cam ragbi
lum dapat rebut
dah dapat lindungi dan dijagai

Tanpa Nama berkata...

cinta itu akn dtg secara tnpa kita sedari atau cari..kalu sdh jodh tak kemana, asm di laut ikan di dart dlam periuk bertemu jua..berbahagialah dgn cinta yg datang serta jagailah dia..

Tanpa Nama berkata...

cinta tu satu tanggungjawab , ia memerlukan pergorbanan , kesetaian , kejujuran ,tolak ansur , saling memahami ,
keserasian ...
x sume owg taw ap 2 cinta , skdar menlafazkan kte2 2 bkan cinta , cinta memerlukan pergorbanan ....
owg yg dpat rse ap 2 cinta , owg yg pling brtuah , cinta menmeankan 2 ati ...
ia lahir dari hati yang ihklas ....

Tanpa Nama berkata...

cinta boleh menceriakan...juga menderitakan..
bergantung kepada siapa cinta diluahkan dan siapa yg menerima...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu terlalu menyakitkan
cinta itu sesuatu yang sukar utk dimengertikan
cinta itu kdg-kdg hadir... kdg-kdg hilang..
cinta yang kekal abadi
hanyalah cinta kepada yang MAHA ESA..

ORANG YG SUSAH BILANG CINTA berkata...

ORANG YANG BENAR MENCINTAI KITA ADALAH ORNG YANG TAK PERNAH MEMANDANG KITA...ORANG YANG BENAR MENCINTAI KITA ADALAH ORANG YANG MATI DEMI KITA SEBELUM DIA BERKATA"AKU SANGGUP MATI DEMI KAMU." ORANG YANG BENAR MENCINTAI KITA ADALAH ORANG SELALU LARI DARI KITA DAN SELALU MEMBURUKAN KITA.

Tanpa Nama berkata...

tapi...naper mesti jatuh cinta lagi...urmm..

larahati berkata...

cinta e2 memg manis n indh bl ngah bhagia tp ckup perit bl ngah derita..

Tanpa Nama berkata...

bg ak..cinte tu bosan ble bf asyik nk kong2 je....=p.

harryana berkata...

cintA 2 iBarat kaIn putiH n kiTa yanG mewArnaInya suPaya ianYa lebIh ceria(",)

Tanpa Nama berkata...

cinta itu permen karet
HABIS MANIS SEPAH DIBUANG
ENAK DILIDAH CAPEK DIMULUT

Tanpa Nama berkata...

CINTA
BANYAK CARA UNTUK MENCINTAI
PERJUANGAN UNTUK MEMILIKI
PENGORBANAN UNTUK MELEPASKAN
MENGHILANGKAN UNTUK MENGABADIKAN

Mate_cool berkata...

Kerana cinta mata kita dikaburi...
Cinta mmg tidak boleh dipaksa kerana jika dipaksa maka ada yang terluka..
Cinta mgk akan kembali lagi tapi mgk susah untuk diterima jika Cinta lama semakin kuat..
Cinta pasti akan mendekatkan hubungan manusia dengan pencipta jika cinta itu adalah ikhlas...
adakah cinta itu bermusim?...
jika cinta itu ikhlas akan adakah persoalan ini?
Cinta yang ikhlas mendidik manusia menjadi lebih dewasa..

nanga berkata...

cnte ney mmg nta pape!

terluka! berkata...

aku da pnat tggu die..
da lame da..

wua! berkata...

rase nak cari pengganti..
tapi ati ni masih kosong..
cane na time org lain yg suke kite?
wuuuuaaaaaa!

Tanpa Nama berkata...

ENTAHLAH...
CINTA ITU MENYAKITKAN..
CINTA ITU MERESAHKAN..
CINTA ITU MELUKAKAN..
TP MANUSIA TAKKAN HIDUP TANPA CINTA..
CINTA PADA SESAMA MANUSIA...
CINTA PADA KELUARGA..
CINTA PADA RASUL..
CINTA PADA TUHAN YG MAHA ESA...
ALL THING IN THE WORLD IS RELATED WITH LOVE..
FIKIR2KN LAH

QuEsWeet berkata...

Assalamualaikum... Cinta? kalau kita memahami erti Cinta, Insyallah...terbinalh sebuah kehidupan...semua kerana Allah...Cinta sesama manusia, hargailh kasih sayang yang telah diberi antara satu sama lain...kesabaran, ketabahan dan memahami...mempengaruhi kehidupan, Cinta lahir dari hati, perasaan yang tidak mampu dilihat, tetapi...dua insan yang mencintai antara satu sam lain merasakinya...kepahitan dan kemanisan cinta...kejujuran dan keikhlasan...

Tanpa Nama berkata...

CINTA itu ibarat KURAP.. makin digaru semakin SEDAP.. tapi AWAS terlebih garu ia SAKIT dibuatnya! Itulah CINTA!

Tanpa Nama berkata...

bawalah daku bersama cinta yg menbara dihati melayang terbang bagai rama-rama..

Azalizam berkata...

cinta ibarat bermain api...
semasa kecil ia dijadikan mainan...
namun apabila ia menjadi besar....Dan tidak lagi boleh dibendung semasa itu baru kau kan sedar betapa hebatnya penangan cinta... dan juga rindu
HARGAILAH CINTA..............
cinta bkn untuk mainan kerna bakal ada yang terluka...........

Tanpa Nama berkata...

CINTA DATANG PD SAAT YG X TDUGA...
JNG LARI DARI CINTA KERANA CINTA ITU INDAH..
CITA X HARUS SALING MMILIKI...
CITA ADALAH MCINTAI DAN DI CINTAI OLEH INSAN YG DTAKDRKAN OLEH UTK KITA=)

nasz_carjunk berkata...

CiNtA iNi MeMbUnUhKu..!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta datang tanpa di undang
perginya jua tiada yg merelakan...
tapi seandainya telah bersedia memberi
dan menerima cinta
jgnlah sesekali mencemarkan perkataan cinta itu
kerana cinta itu anugerah terindah ciptaan ilahi
untuk makhluknya yg bernama manusia

Princess_@n@

Tanpa Nama berkata...

rasa princess ana ya... perasan!!!!!!!!!
org atas tok bh...

satu cinta berkata...

cinta itu satu kemanisan
kadang-kadang kemanisan itu boleh bertukar menjadi kemasaman....

cinta itu indah
tapi keindahan itu belum tentu membawa kebahagiaan....

mencari cinta bukanlah perlu melihat melalui kecantikan,kehenseman atau kekayaan...
tapi lihatlah dari sudut yang membawa kebahagiaan kemanisan,keindahan,kesederhanaan dalam perhubungan

Tanpa Nama berkata...

cinta itu membosankan....
so boring...huhu..

Tanpa Nama berkata...

Cinta d dunia tdk akn kekl lme wlaupun tlh lme kte menyemainye akhirny org yg kte cinta akan pergi tingglkn kte bwt slamanye...ttpi sekiranya cinta kpda MAHA PENCINTA di atas sne pasti kte akn bhgia hingga ke syurga...insya allah...

Tanpa Nama berkata...

hmmm..lawak gler r men cinta2 nie..
tp,sume org pyh nk dpatkn icnta sejati 2....=p =(
uwaaaaaaaaaa....:( :(

cinta kamu berkata...

cinta....kadang2 kita perlu menipu untuk cinta...sbb...kte nk bercinta dgn 4 org...hmmm...ini la cinta madu...manisnya klu ade 4 org aweks...

si kecik comel berkata...

Cinta itu ibarat air,ada pasang dan surut,belajar menerima seadanya.Tiada yang sempurna.Anda akan dapat cinta sejati.si kecik pun tau jugak.cinta.cinta.cinta.love u all.

Tanpa Nama berkata...

cinta...cinta...cinta
cinta tu bnyak pahit dr manisnya
yg manis tu sementara aje
pahit nya sentisa ade
ble br nk rse manisnya kan dtg la pula pahitnya
sakit.....

mieza@princess of lurve... berkata...

cintaku hanyalarh tuk dirinya...
i luv you syg.....
basyier................

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah sangat2 kalo tau menghayatinya......
ada hikmahnya bila kita kehilangan seseorang yg kita cintai...
mungkin kita akan dapat seseorang yang lebih baik dari yang udah kita hilang tu....

Tanpa Nama berkata...

cinte i2 bgi wabak denggi yg snang djangkiti dn ssah diubati...wlu pun lukenye sdh hlang,nmun parutnye trlihat jge...uwwaaa......................

diyana yusoff berkata...

bagiku, cinta itu kesunyian...cinta itu, menurut apa sahaja yang diminta oleh orang yang kita cintai...xbley sms benda xpenting, xbley ckp rndu, xbley panggil sayang, xbley call sesuka hati, xbley komen gambar2 dye kt facebook, xbley tnya apa2 tentang dirinya... cinta itu, menyakitkan... xbley buat apa2 kalo rndu.. hanya dye yang boleh menghubungi kita... bila sms, kdg2 dye akn blas... ble dtnya, dye ckp syg kita,cnta kita... tp knapa kita xrasa gembira....? kita rasa sakit.. berat sangat dada, rasa sakit, sesak, nk menangis tp xtau utk apa... nk putus ngan dye tp xbley... jauh kt sudut hati ni dah terukir namanya.. dah xbley nk padam...
cinta itu... penantian..
InsyAllah, kalau kita sabar mungkin dye akan tersentuh juga suatu hari nanti... sebab dalam cinta tiada istilah 'aku'... hanya ada istilah 'kami'... sebab ia melibatkan dua hati... aku xbley pentingkan diri...hanya untuk rasa gembira, disayangi,nk dibelai, aku harus paksa dye... suatu hari nanti dye akan sedar yang hanya akulah satu2nya perempuan yang setia dengannya walaupun aku tahu yang dye pernah nak usha kawan aku depan2 aku sendiri.. dah kantoi pun.. tp aku tetap maafkan dye.. dye akan sedar yang aku jugalah satu2nya perempuan bodoh yang sanggup menunggu dye...
wahai cinta hatiku, aku masih menunggumu untuk kamu buka matamu dan pintu hatimu untuk menyedari ketulusan cintaku...
sesungguhnya itulah makna cinta buat aku...
pengorbanan, kesabaran dan kesetiaan..
sekiranya kau bukan untukku, aku redha dan sanggup melepaskan kau pergi dan takkan pernah melupakan secebis cinta dan harapan yang pernah kau berikan kepadaku satu masa dahulu..
ikhlas dari hati,
yang sangat mencintaimu wahai naim,
diyana...........

diyana yusoff berkata...

dye jauh dariku, aku dijohor... dia di KL... setahun 3kali sahaja kami jumpa... jumpa pun 3 atau 4 jam sahaja... dye cakap dye bzi... atuk dia sakitla, xde cutila, xbley tinggal rumah lama2 la... tapi kami jumpa hari ahad... xkan xbley nak luangkan masa untuk aku... aku datang dari johor, aku kumpul duit berbulan2 untuk jumpa dia... walaupun aku masih pelajar ipt dan dye sudah bekerja... tpi aku sanggup berkorban untuk dia... dia lecturer di kolej swasta... dia masih pinjam duit dari aku... pernah aku cuba untuk sms dia tiap2 hari selama seminggu tp dia xpernah balas... tbe2 dye call aku, tu pun untuk cakap sori sbb xbalas mesej, dye bizi dan dye xleh ckap lama2 sbb nk tido....
lepas dye letak telefon, aku rasa xbley nk bergerak, badan aku rasa kebas, air mata aku tak berhenti henti mengalir.... dada aku rasa sakit macam kena tikam.... aku kecik hati sangat dengan dye sebab dah lama xcontact lepas tu bukan nk tnya khabar aku ke, aku dah makan belum... sedangkan hari2 aku cuba call dye, sms dye dan bertnya khabar... dye memang tak pernah nak menjaga hati aku... walau pun sikit.. kalau pun tak suka nak cakap banyak, sekurang kurangnya berlakon la buat2 tanya khabar... tersentuh juga hati ni...
teringat aku semasa awal2 perkenalan kami, kami macam kucing ngan anjing..hehe, sentiasa bergaduh... pantang berjumpa adalah benda yang kami gaduhkan.. dan tibalah satu hari dimana dye tiba2 tak berhenti memandang wajahku... aku rasa kekok.. kami saling berpandangan dan tiba2 terdetik dalam hati ni satu perasaan pelik.. perasaan yang tak pernah aku rasakan sebelum ni.. perasaan yang menyebabkan aku rasa nak ambil berat tentangnya, nak tau yang dia buat apa, makan apa... nak tau semua tentangnya... aku pendamkan sja perasaan ni sebab keadaan akan jadi kekok kalau aku bagitau dye... slepas smnggu, aku tak menyangka yang dye pn mempunyai perasaan yang sma macam aku... kami mulai rapat dan menjadi bahan bualan rakan2 ditempat kerja... macam2 yang dye lakukan untuk membuatkan aku sentiasa gembira kerana baginya penting untuk membuatkan aku senyum... hari terakhir aku ditempat kerja, dye meluahkan perasaannya dan mengajak aku menjadi teman wanitanya... aku setuju... hari itu merupakan hari yang paling gembira untukku, 17 november 2009.. sebulan kmdian aku harus sambung belajar di jhor bahru... aku terpaksa berjauhan dengannya.... sejak tu dia mula berjauhan denganku... seperti yang telah ku ceritakan di komen aku yang kt atas....
tp xpe... aku akan bagi peluang padanya, sesungguhnya cinta yang sejati adalah cinta yang tulus dari hati yang ikhlas.....
isi hatiku ini aku kongsikan untuk tontonan umum supaya korang paham dan fikir yang cinta ini bukan sekadar i love u dan harus berada dekat dengannya sepanjang masa...
cinta itu indah sekiranya kita berjauhan kerana kita akan merasa perasaan rindu yang tak terkata... kita juga tidak mudah berasa bosan dengan pasangan kita dan berjauhan dari maksiat...
sesungguhnya, kalau dah jodoh takkan kemana....

org yg ingin mgerti tntg cinta berkata...

Hmmm...sgt pjg hujah2 cik dyana ni..huhu..nseb bek aq larat nk bce..heh2..Btol3..penantian satu penyeksaan...cinta ini kekedang x leh nak paksa..nnt menyeksa diri..kalo btol dalam hati kite meyatakan dielah jodoh kite,truskanlah menunggu dan yang paling penting jgn mengharap sgt...sbb ape yang kite harapkan x semestinya akan tercapai...lg 1, kalau ingin jodoh yang baik dan seseorang yang dapat bimbing kita, first skali,cermin diri kita...adakah kita ni layak untuk disayangi dan diperhati?adakah kita ni seorang yang layak dijadikan teman hidup suatu hari kelak?fikir-fikirkanlah...wanita baik untuk lelaki yang baik..dan begitulah sebaliknya...

Tanpa Nama berkata...

aku ada seorg wanita yg amat ku syg....tapi entah kenapa dia seakan-akan tidak menyayangi aku meskipun dia pernah mengcapkan syg kepadaku...setiap tndak-tanduknya umpama suatu rahsia yang aku tidak boleh ketahui.....apakah ini cinta?????

Tanpa Nama berkata...

semakin hari semakin cinta
itu adalah cinta sejati

to my beloved wifey, Fazira
i love you forever!! i swear <3 :)

Tanpa Nama berkata...

CINTA
sebuah nada dalam dentuman jiwa yang berbunyi setiap waktu merajai rasa dan ingin, membuatnya serba mungkin untuk dilakukan bila adanya CINTA. Aku sadar cinta membuat semunya berwana namun kadang membuatnya berduka
ini RAHASIA CINTA, karna CINTA adalah ANUGRAH terindah yang ALLAH beri pada kita umat manusia di dunia ini, bersukurlah memiliki cinta, karna CINTA buat hidupmu bergairah, bersemangat,
namun jangan pernah permainkan CINTA karna BOLA PANASNYA akan menenggelamkanmu dan membakarmu hinggak kau tak tau bentuk HIDUPMU.

Tanpa Nama berkata...

bagi aku...cinta yg benar2 tulus itu hadirnya dari diri sndiri...cinta yg benar2 suci itu hadir dari lubuk hati...kdg2 perasaan cinta ini berubah walaupun dlm msa 3hari...mcm aku...punyalah lma berkasihan 2tahun tpi yg depan mta jugaklah jdi teman hidup sehingga kini...sepnjag 2tahun itu tak usahlh dibicarakan kerana semuanya hnyalah lakonan sidia..niatny hnya ingin bermainkan perasaan..teman yg selalu mendengar luahan hti aku,yg dipermainkan akhirnya dia yang menjdi pendamping yg terindah dlm hidup...walaupun knl dlm seminggu cinta itu umpama virus besar yg dtg myerg tnpa diundg... cinta bisa hadir walaupun jauh pemandangan...so, dlm percintaan hruslah ada kejujuran,kesetiaan dan keikhlasan.. prcintaan juga memerlukan kasih syg yg suci dan belaian manja yg abadi...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu anugerah untuk kita melepas rasa sayang...selagi ada rasa,maka akan tercipta juga SAYANG dan seterusnya akn terlahirlah apa itu erti cinta...

Tanpa Nama berkata...

kita hanya berhak mencintai,
tapi bukan
untuk meminta agar kita dicintai..........

Tanpa Nama berkata...

cinta itu cukup indah bila kita disayangi,tapi yg paling menyakitkan bila kita di dustai....jujurlah dgn diri jgn selalu mendustai org yang kta sayangi..dan ikhlas lah menerima seseorg itu jangan menipu diri kerana simpati...

jieha_wan09 berkata...

sbenarnya susah nk ckap sal cinta ny..cinta mengajar seseorang mnghargai apa yg ada di dpannya..seseorang mnghargai krana dia xnk khilangan orang yg dia sayangi..cinta juga memerlukan keikhlasan,ketulusan,kepercayaan,kesetiaan..maka terciptalah cinta antara 2 hati..

Tanpa Nama berkata...

kita hanya menghargainya bila kita kehilangannya!

Tanpa Nama berkata...

bg diriku, cinta 2 terlampau suci...xterkata..org yg btul2 mghargai ape 2 cinta akan thu btapa sucinya kalimah cita itu..

Tanpa Nama berkata...

i am only 15years old.. laz year i transfered 2 my new school.. when i first enter the clessroom, i saw a boy.. i looked at him.. n dat tme my heart was beating pretty fast.. i dun know why but evry tme i saw him frm far, my heart was vry joyful.. sumtme i even smile when i saw him n my fwen owez asked me why m i smilling.. heheh.. until one day he text me.. he said to me dat he loves me since i enter the class for the first tme.. when he said dat, i was vry hppy!!.. now alrdy 1year i be with him.. acctually, love is vry wonderful.. when u love sumwan, n dat person loves u as u love him/her, then u will know how wonderful n beautiful the love is.. LOVE IS PATIENT, LOVE DOESN'T PROUD OF ITSELF, LOVE HAPPY TO SEE OTHERS HAPPINESS N LOVE DOESN'T JEALOUS EASILY...

Tanpa Nama berkata...

cinta..mengapa sukar utk aku fahami hati dan perasaannya.dialah cinta pertama ku, pahit manisnya kami bersama xdpt aku lupakan.tp kini,dia jauh drku.ku masih merayu cintanya dan tetap berharap tuhan dpt bukakan pintu hatinya menerima seadanya aku.aku tetap setia menanti mu e'...

puterikhai berkata...

cinta....kasih....sayang...rindu...semua ini hanya mampu kumiliki dari jauh. Selepas 19 thn perpisahan cinta ini ditemukan semula tapi dalam keadaan yg tak mengizinkan apa2. Kedua-dua jasat ini telah dimiliki...tapi yg pastinya masih ada cinta..kasih..sayang dan sentiasa merindui diantara satu sama lain...ini pengorbanan yang terpaksa dilalui...dengan harapan pada suatu hari nanti dapat dipertemukan....aku terlalu mencintai...merindui...dan menyayangi dirimu WIDAD PUTERI..

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum???cinta tu mmg membhgiakn tpi cnta jga leh membuat kta menderita....dlu sya sgt mncntai seseorg tpi dia buat acuh x acuh ja smpai lh sys dh tawar hti utk memilikinya...

JACKSON@JACK'S89 berkata...

ERM..CINTA ITU MEMANG INDAH,TAPI BKN SELAMA-LAMANYA....INGATLAH KITA BHW CINTA SEJATI DTG DR HT ANATARA 2 INSAN YG TGH BERCINTA.....

emiporknick berkata...

sbut pasl cintA,ia smemgnye prlu kpde mreka yg btol2 ingin dn jujr dlm cinta....

Tanpa Nama berkata...

cinta sejati ibarat ombak dan pantai..biarpun ombak menghempas pantai dan menyakiti tetapi tetap bersama selamanya...

Tanpa Nama berkata...

love is sick..!!!!

Tanpa Nama berkata...

ak benci cinta.
knp dye myakitkn ati.
knp dye bt ak cmnie, ak tlalu syg/cintakn die.
ak bg pe sje yg dye nk, tp np dye msh g kt ppuan len.
x ckp ke ksh syg ak?
or dye cme nk harta ak?
ak benci dye, knp die lgsg x sms/call ak.
ak sentiase mnggu pgln dye cm org gile, sawan, x keruan stiap detik, wk2, ari2.
ak rindu sgt3 kt dye, x kn dlm ati dye x de lgsg rindu kt ak.
die da buang ak ke?
knp dye ske tipu ak?
bl ak tya, die ske snyp.
ak buntu, ak nk kn jwpn jujur dr dye.
ak msj kdg2 dye x blz.
ak call dye x maw jwp call ak.
benci sgt ke ko kt ak?
ak sll mngis ble tringtkn dye.
ak sll ponteng clz, x bt asgnmt, tperak dlm uma cam org gile sumenyer gara2 die bt ak skt ati.
ak maw kau myinari idup ak sprti dl mse mule2 kte knl.

Tanpa Nama berkata...

penantian 1 penyeksaan!!!
namun, kesabaran itu perlu jika ingin memiliki...
utk pengetahuan sume, sy jtuh cinta ngan kwn baik sy sndiri..
sy x pernah sedar bla sy cintakan dia..yg pasti bla sy mla msuk u dan berjauhan ngan dia, sy terasa kehilangan dan sgt2 rndukan dia...sedangkan sblm ni dia ad 'melamar' sy mnjadi kekasihnya,tp msa 2 sy anggap dia kwn baik sy jer....menyesal sgt x terima dia tym 2!!!!skrg da trlambat cz dia da ad awek lain, cemburu yg amat, lbh2 lagi dia mcm da x anggap sy ni kwn dia. sy trima lau dia x ska sy da, tp sy x bleh trima yg hbngn prsahabatn kmi dingin camtu jer. rmh dia sblh rmh sy jer dan sy sgt rapat ngan family dia, tp bla sy jln2 rmh dia tym cuti dia xpernah nak tegur sy sdgkn sy harap sgt dia yg tegur sy krn pandangan matanya menunjukkan yg dia masih sygkan sy....tp bese la perempuan, sy malu nk mulakan dlu. skrg ni ap yg sy leh buat, tunggu,tunggu dan tunggu...smoga dia adlah jdoh sy yg tepat...lau sape2 ad cdngan tuk sy, silakan la...harap dpt membantu sy ~(perigi mencari timba)~

Tanpa Nama berkata...

L0ve it's Hypocrite.. . ..

Tanpa Nama berkata...

Cinta adalah aksara mudah d'tutur ,
senang d'lakar namun sukar d'selami...

Cinta adalah sebuah nikmat ,
kerana cinta , hati rawan cerlang terhibur...

Cinta adalah segunung penawar ,
kerana cinta , penyembuh racun berbisa...

Cinta adalah sebuah batasan ,
kerana cinta , mawar berduri subur menguntum...

Cinta adalah sebuah rembulan ,
kerana cinta , penyuluh epilog kelam...

Cinta adalah sebuah mimpi ,
kerana cinta , aku tersedar dari lamunan fantasi...

Cinta adalah sebuah bahtera ,
kerana cinta , armada d'lautan jauh berlayar...

Cinta adalah sejuta kenistaan ,
kerana cinta , insan yg lemah rapuh dlm dakapan nafsu...

Cinta adalah sebidang kecelakaan ,
kerana cinta , iman bertakhta lebur berderai...

Cinta adalah seluas kekufuran ,
kerana cinta , nilai agama terbias d'dada...

Cinta adalah selebar kesengsaraan ,
kerana cinta , kudrat utuh layu terkulai...

Cinta adalah seribu kesakitan ,
kerana cinta , hati berbunga kejam terbunuh...

Cinta adalah selaut dusta ,
kerana cinta , sukma gemersik pincang ternoda...

Cinta adalah cinta , kasih , sayang , dusta , sengsara , dan lara .
kerana cinta , aku hidup bersandar nafsu ,
kerana cinta , aku merintih ke jalan yg benar dan ,
kerana cinta , aku mengenali TUHAN........

Tanpa Nama berkata...

cinta??????a'ah suma2 bohong jaa lu ko ckp ko syg akuh. .ko cllu ckp ko tkowt kehilangan akuh . .ko ckp ko xkan lpaskan akuh wlau apapown brlaku ko ckp ko xkn pnh tnggal kn akuh . .ko penipu. .skunk ko ckp mk n mksu ko ta suka an akuh. .skunk ko ckp ko tngl kan akuh bub pgai akuh,,skunk ko ckp akuh ta pnh brubh dgn skp akuh .. .skunk ko ckp yg pntg kta ad jodoh .. skunk ko ckp ko nk blajar lu ..skunk ko ckp family ko mk ko spm ko mmber ko lbh pnting . .apa suma ney. .npaa ko cry akuh lu , ,npa ko wat akuh mcm ney. . ko cndry ckp ko nk blajar akuh dgar skunk ko dh ad pngti nwu tp lom kple. .npa ngn ko. .ko sngup tngok akuh sdih . .npaa akuh bodo cngt2 . .akuh best cngt kny ko tp ko tlah hncurkan athe akuh . .pa slh akuh .. .ko tnglkan akuh mcm owg gla skunk

Tanpa Nama berkata...

cinta xselalunya indah...kadang2 cinta mengajar kita erti kehidupan yg sebenarnya yg kita xpnah jngka b4 nih...dlm bercinta ada suka,ada duka..tpi xsemua suka akn jdi duka dn xsemua duka akn bertukar suka...cinta ni payah untuk ditafsirkan ia lhir bila kita jmpa dgn orang yg btl2 bt kita jth cinta..saat kita jmpa dia,hanya hati yg bersuara tanpa memerlukan mulut untuk bercakap..hanya mata yang bersinar2 tanpa perlu kata2 yg romantis..itulah cinta yg akn kekal akhrnya...

Tanpa Nama berkata...

Orang yang bercinta ini tak boleh hidup tanpa sms dan call. Kalau org yang anda sms lambat membalas (tanpa alasan yg munasabah) itu tandanya dia love anda tidak sampai 100%. Mungkin dia terpaksa menjawab sms untuk menjaga hati anda. Org yg merindui anda akan sms anda walaupun dia sedang mandi ataupun duduk bertinggung dalam jamban. Itulah pengukur cinta paling tepat pada zaman sekarang. Mkcik tua yang pencen pun kalau dia dah mula loving, dia akan membalas sms, kalaux tau sms dia akan belajar sms, kerana sms le pengubat rindu.

rubi berkata...

sy terlalu mncintai si dia..tp dia tk prnah pun myatakan cintanya kepada sy.sehingga kami berkahwin.masih tiada kata cinta drnya.kadang2 cinta mmbuatkan manusia jd ego..hingga sekarang sy msh tk thu suami cintakan sy..atau dia kahwin ngn sy krna sy myintainya bukan dia mnyintai sy..huhu peritnya CINTA.

Tanpa Nama berkata...

ayat best gilo babi utan la...!!1 hebat la spe yg tulis ni. msti jiwang gilo mcm org utan en...

Tanpa Nama berkata...

jauh di sudut hati ini yg sbenarnya sye sgt mencintainya..
brharap dia mempunyai perasaan yg sme sperti sye...

Tanpa Nama berkata...

ummmm !
AQ MSIHH BDAK FORM 1
MAU JGA TAW PSAL CINTA SJATI NEYY
TPIEYY,,FOR NOW..LOVE JUST A GAME

X PYAH LAA MAW SERIUS LUKK~

Tanpa Nama berkata...

kadang2 cinta ada di depan mata tapi kita tak perasankannya...bila sampai masa kita tersedar akan cinta itu tapi sayang sudah terlewat.... cinta tetap bersatu di hati....
-CHENTA ABADI di TAMAN HATI-

Tanpa Nama berkata...

aq cinta dan syg pada seorng gdis nie..kte kuar brsme slalunye dye mnyakitkn hatiku jew..xpientah la dlm hatiku nie susah nk lepaskn dye walaupun hatiku nie x than dgn kata2nye..mungkin nie aq dh bnar2 cinta sepenuh hatiku padanye..aq mohon pada Tuhan Yang Maha Besar agar ku tabah dgn ujiannye...Amin..

Tanpa Nama berkata...

aqUw NIeERr mSiH d BaNGkU SeKOLaH.. .
tApY AqUw sDAh PnDaI bErCiNTa..
dUlU KmiK 1 klEsz.. .
SkRg X dAAh. . aQuW rNdU geLaK tAwanYew. .
AqUw RnDu sEnYuMAnnYeW. .
tApY Dy McM AqUw JgK Kew?. .
Dy RnDU kaT aQuw Kew??..
Hu..!bEncINyEw AQuW. .
TaPy KmiK sLinG bErpNdNgaN maTa. .
bAk KAta OrG. . ~DaRI mAta TurUn ke hAtY~. .
BtUL kEw tUe @ aQUw HnyeW BeRTepUk sBlAh TngAn??. .
~RINTIHAN HATI SEMATA-MATA~~

Tanpa Nama berkata...

Dulu pernah ada cinta
Dulu pernah ada sayang
Namun kini tiada lagi
Perasaan seperti dulu

Kini tiada lagi kisah
Cintaku tlah musnah sudah
Hancur hatiku
Telah kau sakiti perasaanku

-----
Biarkan ku pergi
Jangan kau tanyakan lagi
Ku yakin ini yang terbaik
untuk kau dan diriku

Biarkan berlalu
Rasa cinta ini di hati
Ku tak bisa tuk menahan
Aku luka di sini

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.