Ungkapan Cinta

Share on Tumblr Anda tidak sakit sewaktu jatuh cinta kerana anda tidak jatuh.

Cinta mudah dilahirkan melalui perbuatan daripada kata-kata.

Di mana ada cinta, di situlah ada derita, pengorbanan, cemburu dan air mata.

Cinta seperti bunga mawar, harum tetapi dikelilingi duri.

Percintaan seperti permainan badminton, kedua-duanya saling tipu-menipu.

Cinta berakhir dengan rumahtangga tetapi nafsu hanya mampu membina rumah.

Cinta tidak mungkin mengalir daripada hati yang kecewa.

Cinta tidak mengedut atau mengendur. Yang mengedut atau mengendur adalah kulit kita.

~ T. Alias Taib Ungkapan Cinta

74 Komen:

cikf berkata...

cinta pandang pertama datang dr naluri n lubuk hati yg bersih..
tp cinta yg dtg dr mata turun ke hati,sukar bpanjangan..

Tanpa Nama berkata...

luka yang memakan masa paling lama untuk dihapuskan ialah pabila,hati yang menangis tersedu-sedan...tetapi luarannya tenang...

eddi.. berkata...

cinta tidak mnyakitkan dan tidak mnyiksakan
bila dtatang tpi akn mmusnahkan hidup bila tiada lg cnta.

Tanpa Nama berkata...

love is a sweet torment^^

nur f berkata...

cinta tidak mengenal usia
jika kita mencintai seorang insan yang tidak ada harapan kita harus memerdekakannya...

as717 berkata...

knape kte syg org 2,,tp kte bosn dgn dyer???
plez jwb..syer sgt mmrlukan jwpn yg tpt...

MOHAMMAD HELMY berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

love is nothing,harmful....nothing

Tanpa Nama berkata...

Sy nk memikat seorang wanita tapi bila berhdpn dgn beliau sy jd kelu....

Tanpa Nama berkata...

cinta kdg2 memaksa kita buat kerja gila........!!!

wong pro berkata...

hahhh,,,,,,!!!
cinta adalah anugerah dari sang pencipta

maka nikmatilah......

Tanpa Nama berkata...

Cnta adL prShbtan,,krna mMbtUhkan pgrtian n kprcya'an!!Qt tdk akn mngerti,,n mmpercyai s2org sblum Qt mnjd shbat'nya!!

Jhon berkata...

coba kasi yg agak keren dikit

Tanpa Nama berkata...

cinta yg sjati memang skar utk dicari... tdk perlu cari ia akan dtg sndiri nya tnpa paksaan dan hrus rela mnerima apaju yg dtg...

wawa berkata...

rindu itu adakalahnya menyeksakan apabila cinta tidak berbalas.namun ia menjadi terlalu indah jika insan yang kita rindui sentiasa menghubungi.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kita harus mencintai, sedangkan dia tidak mengetahui. Alangkah seksanya diri, tidak terungkap menjadi kata-kata, tidak terzahir menjadi kekasih........... bila akan berakhir.

Tanpa Nama berkata...

Aku amat mencintainya.. namun dia tak tahu dan tak mahu ambil tahu.. tolonglah aku...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu membingungkan,,,,,,,,,,,,,,,,,,
terkadang membuat kita merasakan orang yang paling bahagia di muka bumi ini,
tetapi,,,,,,,,,,,,,,,,,,
cinta juga yang membuat kita orang yang paling hina dimuka bumi ini

Tanpa Nama berkata...

bagiku cinta itu satu anugerahh..
walau cinta kpd manusia jgn prnh kita lupe cinta kpd Mha kuasa..Mha agungg...
jangan kerana cinta kita hilang maruah diri,keluarga,dan agama kitaaa...

kdg kala cnta itu memeritkan,,,
tatkala pelbagai kata2 nista dan fitnah yang
kedengaran....
tapi walau ap pun erti cinta....
ingatlah....
berdoa pada tuhan agar cinta itu berlandaskan keikhlasan dan lhir dri hati yang suciii...
semoga cinta itu mendapat restu dan redha dari tuhan,ibu bpa dan kluargaa,,,
bru lah cinta itu bernilaiiiii....

fizan berkata...

sya kecewa dengan cinta..

ain berkata...

knapa masih xdpt lupakan cinta pertama?
knapa harus rasa sakit bila kita lihat ex y paling syg berkahwin?

Tanpa Nama berkata...

ciiiiiiiiiiiiiiiiiinta gk pernah ad hbisx lw bicara soal cinta

Tanpa Nama berkata...

cinta hanyalah nafsu untuk memiliki seseorang kekasih.
cinta yang sesunggunya,cinta orang tua pada anaknya yang tak perna berhenti mencintai...

Tanpa Nama berkata...

cinta..
hmmmm...
pha ea....
yg pnting cinta tuu gag kaya jlan toll...

Tanpa Nama berkata...

aku bosan dengan cinta

jansp_jansp1217 berkata...

aku hidup tanpa cinta

Tanpa Nama berkata...

buat gue cinta itu tulus apa adanya ajah

princess cinta berkata...

cinta pada diri krna tnpa dri tiada cnta tuk yg lain.

Tanpa Nama berkata...

sya sdaa lma mnchentai dia..
dia mmbrikn harapan
smpai saat skrg sya tdak fham
apakah dia mnchentaiku???
dia sdaa thu yg sya mchentainya

Tanpa Nama berkata...

Aku pun prnh cintakan seseorang ni,tp dlm diam je la..xberani nk gtau dia..tp kan,skrg ni aku tgh brcinta dgn seseorang,aku ni 20thn,dia plak 19thn..yg gilernye,kitorang knal mlalui msj je,xprnh knl,tgk gmbr pun x..kdg2 aku trfkr cam bodoh je kisah aku ni...tp xtau la,dia ni cam srius...tp xleh jngka lg..aku blajar,dia pun sama gak...besar dugaan2...rasa2 camne kisah aku ni???leh bg cadangan x???

Tanpa Nama berkata...

cinta itu amat indah... bg saya cinta dalam persahabatan lebih kukuh dari cinta biasa kerana kita sudah lame mengenal hati budi masing2...

Tanpa Nama berkata...

.....................

Tanpa Nama berkata...

cinta kongkong

rAraa erysaa berkata...

cinta akn datang dengan senirinyer ..

Tanpa Nama berkata...

love is everything..
bitter sweet 2gether..

Tanpa Nama berkata...

saya kecewa.... sebab dia tolak cinta saya... sedangkan sayalah yang banyak menolongnya ketika dia dalam kesusahan...dia sering meminta pertolongan daripada saya... tapi kenapa dia pilih Lelaki lain.... MEREKA SUKA PANDANG KELAMAHAN SAYA....

Tanpa Nama berkata...

cinta itu sial....fie dah kapel 7 taun tp dy lnsung x memikir ttg cinta sy kat dia

wanny daeny berkata...

cinta hadir tanpa diminta,,,,
pergi tanpa diduga,,,
kita merancang segalanya,,,
tetapi terserah pada yang maha esa,,,
tak salah bercinta andai menurut perintahnya,,,

syamsoellavigna berkata...

cinta datang dan pergi,,,,,,
tapi cinta sejati akan datang sendiri tanpa kita mencari,
hal yang paling indah itu adalah hal yang bisa kita lakukan dengan dia

Tanpa Nama berkata...

ak tgh jtuh cnte ngn sorg awek ni...start a few months agolh... cnte giler, yg mslhnye awek ni dh de bf... xnk lh ak kasi tau die, xpsl2 d reject t... ak prsn die ni slalu curi2 pndg ak, mcm ak ska curi2 pndg die...bla start ak nk ccuk jrum, die tbe2 je dingin smcm, kdg 2 nmpk mcm ska... kdg2 mcm org bnci ge ade...bingung ak, dh lh die mkin hri, mkin cmel ak tengok, x thn ak...

Tanpa Nama berkata...

cinte mmg indahh..tapi sakit bile ditingalkan dn tak dihargai..
pelik tk,kite slalu luahkn isi hati kite kt dia tapi die amek port tk port jea..sedihh kn,bile kite nk tau isi hati die pulak die tknk g tau,umm,yelaa kite spe nk tau tu sume kn..trase cm tk diperlukn lg jea...ini ke cinte namenye...tolong laa!tak tahan rase mcm nie beterusan..seksa hati nie sayangku!...

Tanpa Nama berkata...

cinta???seksanya bila kita tau orng yg kita cinta dah dimiliki orng laen sdgkn waktu dia msih lg bersame kita...sgale penipuan yg diberikan ak terima kerana ak cintakan dia...ak cintakan dia sgt2 tp...ak menunggu dia tp adakah ak akn dapat kebahagiaan ak bersama dia....

nurAmalina berkata...

cinta membuatkan aku dewasa...
cinta membuatkan aku mengalir air mata....
cinta membuatkan aku memahami...
cinta membuatkan aku ketawa...
cinta membuatkan aku punya kesedaran...
cinta satu perasaan yang aneh yang lahir tanpa diduga...
cinta membuatkan perasaan sering terkeliru...

Tanpa Nama berkata...

cinta byk ajar ak psal idup nie n ak jmpe mcm2 jnis pmpn....n now i fall in luv wif my classmate..prkenalan xsmpai stahun,tp somthing wat ak trtarik kat dy,lmah lmbut gler...ak agk rpat ngan dy tp ble nk ckap soal aty nie,xleh plak...pehal ah?anyone can give me some tips...?haha..cre yg best ckit nk gtaw kat dy...jmpe dh ari2...aishhh

Tanpa Nama berkata...

cinta,,,huhu,,,ungkapan yang penuh seribu satu rasa,,,bahagia,,suka,,rindu,,syang,,,cinta,,cemburu,,,semuanya ada,,tp sedarlahh,,cinta yg sejati menuntut pengorbananan ,,kdang2 tuhan yang memberikan cinta kepada insan akn menduga sejauh mana cinta kita kepada kekasih kita,,,dugaan akan ada bagi mguji cinta kita,,,,setia,,berdoa dan yakinlah,,,,,

Tanpa Nama berkata...

ayat ayat semua mang best..
sya suka..
harap lepas niy ada lagi ayat ayat yang lebih indah..

Tanpa Nama berkata...

cinta adlh stu perasn y indh y wjd dlm naluri ssorng.....sma ad laky mhupn popuan tpy.....cinta jga ibart rcun pling berbsa dn amt myaktkn jkA Iya tluka skar utk diubati jd hargai lh owng y mncntaimu .........

Tanpa Nama berkata...

bercinta pada yang sudi

Tanpa Nama berkata...

if 10 peoples care for you, 1 of them is me.. if 1 people care for you, that would be me again.. if no 1 care for you, thats mean im not in this world..

Tanpa Nama berkata...

letters start with ABC.. numbers start with 123.. music start with DO-RE-MI.. and LOVE start with YOU and ME..

Tanpa Nama berkata...

hidup ini umpama roda,adakalanye kia bjaya,adakalanye kita kecewa,adakalanye suka,adakalanye duka,adakalanye kita bahagia dan adakalanye kita derita...itu semua adalh lumrah hidup manusia....

Tanpa Nama berkata...

cinta hadir hari hati yg tulus.....dengan cinta kita bhagia... kerana cinta juga kita merana.... cinta yang ikhlas dari hati dan jiwa yg murni akan mengikat kita ke gerbang yg indah,,,hnaya kita dan pasangan yg tahu....

Tanpa Nama berkata...

aku sudah perit melalui segalanya demi cinta.tlh ku harung, ku redah,...namun seringkali itulah aku tewas.Sampai satu saat, aku fikir alangkah indah andai aku tidak mengenal apa itu cinta. Namun semua berlaku tanpa ku pinta,sekarang hati aku dimiliki lagi dan aku anggap semua yang berlaku adalah ketentuanNya dan berdoa cinta ini akan kekal hingga hujung nyawa

Waiqimie berkata...

cinta boleh m'yebabkan s'seorang itu blh b'tindak d'luar kawalan..

nadia.. berkata...

kadang kadang cinta itu indah bila besama......n indah tu akn hilang bila berjauhhn .....aku btol2 cinta kn boy aku...tpi aku tk pasti hati die sama ad tok aku atau tak...setiap hari aku akn msg die...ape aku wart aku akn masg...tpi die slalu ckp die busy tok aku...kecewa kn walaupn aku jauh dngan die...tpi ati aku tetp tok die....aku nk disayngi cm org lain tpi bila aku tegur die dngn lembut die slalu melenting.....aku tak thu nk wart ape...aku terlalu sygkn die...aku rela die menduakn aku...asal kn die bg thu aku n jujur....aku tetp sokong die dri melakang....aku cintakan kau shahrin...aku nk kau thu tu

Tanpa Nama berkata...

cinta mmg mmbahagiakan...ttp bla hanya tggl jjk yg brbks,ianya akn mengisahkan luka plg pedih...skunk tangisan yg membawa aq kejln kenangan...to khairul,aq mndoakan kbhgianmu dgn dirinya yg serba istimewa.......

caiya itok berkata...

fia ku sungguh tak bisa berhenti mengigatmu...
aku telah jatuh cinta sejak pertama aku melihat dirimu...
mungkin saat ini kamu tak tahu dan tak sadar bahwa aku suka dan sayang samakamu...
ku mohon tuhan kirimkan salam ku buat nya...
dan tolong engkau sampaikan sayang ku dan cintaku sesungguh nya kepadanya... bahwa aku...menuggunya..
dan katakan aku sangat mencitanya..
aku tak bisa berkata degan nya bahwa aku hanya
pemalu dan aku tak sanggup..tak mampu ungkapkan rasa sayang ku padanya...bagiku dia wanita yang sempurna bagiku sehingga aku menuggu...ia datang padaku

chaca berkata...

cinta kdang indah nd kdang juga mnyakitkan.. cinta otuh ga' slalu nd slama'a indah.. cinta akan indah apbila qita jalani dngan ktulusan nd tanpa penghianatan.. ttapy d'saat qta tulus mncintai nd brusaha agr tdk mnhianati.. trkadang goda"n datang bgtu saja yg bisa mmbuat hati qita sakit.. msu brcinta brarti sudah siap untuq mrasakan resiko nd hal" apapun yang akan terjady nanti'a.. aperti hati yang tersakiti, penghianatan, nd hujan air mata yg akn trjady pd diri qita.. jalani cintamu seperti kertas kosong yang tdk prnh kmuh tulis dngn tinta hitam nd kmuh buang bgtu saja.. peliharalah cintamu seutuh'a tanpa ada penghianatan dkm hidupmu..

Tanpa Nama berkata...

cinta..cnta i2 sprti kehidupn..berputar2..cm siang ngan mlam..da bhagia nya da jga sktnya..sesunggh nya kta cma insn yg di kuasai yg mha esa...insn yg x mmpu mgubh smuanya..kta mrncng 2han menentukn...sukr nk d trima bla dia memperman ati kta..tpi trima la hkikt dn berdoa la sesnguh nya dia i2 x tdur dn mhon kpada nya agr kta tmui org yg tpt..dn msa yg lalu buatkn dia 1 pengajran..

Tanpa Nama berkata...

mengapa d'duniiia iniii penuh dgn kata kata cinta
Pdahal kita sendiri taq mengenali siapa itu cinta...


Kalo ad n0 hp cinta kasikn ke aaq dunkzz

Hehehe

Tanpa Nama berkata...

perasaan cinta i2 turun dari pada Tuhan tapi pada pasangan yg benar2 menyayangi pasangan.

Tanpa Nama berkata...

huh jiwng

ASMAR JHE berkata...

INNDDAAHHNN Y Y AACCIINNTTAA
Cinta tak bisa terangkai indahCinta tak bisa terangkai indahseperti bunga….seperti bunga….Tapi hanya boleh terjalin olehTapi hanya boleh terjalin olehrasa,.,.,rasa,.,.,cinta hanya sebuah ungkapankatacinta hanya sebuah ungkapankatayang selaluyang selaluhadir di kala keluhhadir di kala keluhkesah,.,.,kesah,.,.,Cinta kan hadir bila jantungCinta kan hadir bila jantungberdegupberdegupkencang,.,.,.,kencang,.,.,.,Cinta bisa mengalahkanCinta bisa mengalahkansealana…sealana

Rassy Si-BoLank berkata...

"Pandangan sejati takkan kasap mata...
bagai semilir angin yg berhembus,
bagai daun-daun saat berguguran,
bagai matahari saat terbenam,
"Seperti layaknya kau...
takkan tau, kapan semilir angin akan berhembus,
takkan tau, kapan daun-daun akan berguguran,
takkan tau, kapan matahari akan terbenam,
"Seperti aku...
dan takkan pernah tau, kapan aku akan jatuh cinta...

itulah isyarat "TAKDIR"...!!!

Tanpa Nama berkata...

tolong cari kn aku jodoh kerna aku sudah mula busan dengan hidup tidak berpsang! !

Tanpa Nama berkata...

ku cinta dia..
sangat mencintai dia...
stiap ari ku ratap wajah nya..
ku renung dgn penuh kaseh sayang n manja..
namun semua tinggal kenangan bila dia pergi slamanya..
tanpa dia disisiku..
mbuatkan hidupku seperti tidak bernyawa..
hati ku mati untuk menyinta..
fikiranku tenggelam di alam maya bersama kenangan nya..
oh tuhan..
ku sangat merindui dia..

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah seperti layang2..bila kta lepasknya trbngla ia..bila kta triknya dtngla ia..ermmm,,,cnta sbnrnya indh..crila cnta yg sbnrnya..

Tanpa Nama berkata...

cinta tuuu menyenangkaan, melukaiii,menyakitii,ta, tanggung2, membuat masalah jadi lebih luas

Tanpa Nama berkata...

aku mencintai dia,tetapi cinta antara kami mcm dh tak ternilai bagi dia,kerna dia lebih mempercayai org lain dr dri aku,aku binggung mengapa harus aku mendapat segala dugaan,,
aku hanya mampu berdoa supaya dapat kekal sampai ke akhirat..

Tanpa Nama berkata...

aku amat sayang padanya x terluah dengan kata2.dia x memahami hati seorang wanita hari-hari rindu kasih sayang insan yang bernama kekasih.itulah rasanya aku ingin jatuh cinta semula,yang pasti hanya dengan mu.tapi bagaimana caranya?

RONI RUSMANA berkata...

gabus........

Hafizul berkata...

Cinta itu sungguh complicated...

jogistnews berkata...

cinta memang tiada kata yang mampu mengungkap

Tanpa Nama berkata...

cinta enak awalnya saja
tpi akhirnya tdk enak

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.