Jika Ia Sebuah Cinta

Share on Tumblr Jika ia sebuah cinta… ia tidak mendengar… namun sentiasa bergetar.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak buta namun sentiasa melihat dan merasa.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak menyeksa namun sentiasa menguji.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak memaksa namun sentiasa berusaha.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak cantik namun sentiasa menarik.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak datang dengan kata-kata namun sentiasa menghampiri dengan hati.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak terucap dengan kata namun sentiasa hadir dengan sinar mata.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak hanya berjanji.. namun sentiasa cuba memenangi.

Jika ia sebuah cinta… ia mungkin tidak suci.. namun sentiasa harmoni.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak hadir kerana permintaan namun hadir kerana ketentuan.

Jika ia sebuah cinta… ia tidak hadir dengan kekayaan dan kebendaan… namun hadir kerana pengorbanan dan kesetiaan. Jika Ia Sebuah Cinta

38 Komen:

Geniuscom berkata...

apa maksud kalau cinta tak suci tapi harmoni?

Tanpa Nama berkata...

hmmm...i think i'm in love.ha ha.tapi..,cinta tu bukan milik aku..,walaupun aku tak dapat nak jadikan dia sbg teman seumur hidup aku..,tapi aku akan kenang dia sebagai cinta yang paling suci. :)
aku rela melihat dia kahwin ngan pmpuan yang dia cintai asalkan dia bahagia

PENJAWAB SETIA berkata...

SAYA RASALAH MAKSUD CINTA TAK SUCI TAPI HARMONI ITU MERUJUK KEPADA ORG YG PERNAH BUAT TAK BAIK NGAH ORG YG DIA CINTAI...TAPI DIA IKLAS CINTAI ORG ITU WALAUPUN DIA HINA...DIKEJI MASYARAKAT.

Tanpa Nama berkata...

cinta itu membuatkan kita jadi matang.Tapi bila cinta takde, hidup umpama takdok gapo...jika cinta bukan milik kita tak perlu kau simpan kecewa di dada...............yang ikhlas...budupoyyok_bge@yahoo.com

Tanpa Nama berkata...

bukan mudah untuk melupakan, menyisir pergi kenangan walau seketika kasih yang terjalin..kesucian atas nama cinta menemukan kita dan dia..iklaskan hati..dalam hati masih ad cinta,walau seketika cinta itu ada untuk kita...andainya masih ada pertemuan itu, akan ku tunggu ke akhir nafasku

Tanpa Nama berkata...

apa yg Dktakan benr tp cinta hdir tnpa d'duga tp kdh2 m;yktkan.. cinya yg d'hrpkan tp dugaan yg dtg.. nape ekk semua yg trjd akan b;akhir dgn tangisan?

aini_boikot berkata...

aku cinta kn tuhan aku..nabi aku..malaikat..kitab suci alquran..ayh aku..mak aku..adik2 aku..sdare2 aku..kucing yg slalu ziarah uma aku..kwn bek aku..kwn klas aku..kwn skola aku..kwn bas aku..kwn chat aku..n aku cinta alam nie...whtevr la...

Tanpa Nama berkata...

i like the words....

ama fexluks berkata...

elia_fexluks berkata;
betul tuh.,tp kbanyakan nye org xhargai bl cinte 2 ad.,lepas cnte dah xde barulah merane.,

Tanpa Nama berkata...

atun_nbil95@yahoo.com

erm kiranye aku fall in lurve la skunk nih ..so trnyata mmg btol la aku cntekn die..oh my god !

sodsad berkata...

sodsad_luvco@yahoo.com
wat is love??
i don know
i don feel
i don see
i don smell
wat is love??
its making me crazy
thinking n thinking
so u all wat is the true love to gurl n boyz??

Tanpa Nama berkata...

true love is sacrifice...

Tanpa Nama berkata...

cinta yg suci tidak memerlukan kata2....
cinta hadir tanpa dipaksa....tapi sy telah 3 kai jatuh cinta tapi x dpt memilik cinta itu.....akhirnya meimlih untuk hidup dgn orang yang kita hanya menyanyanginya tetapi tidak dapat mencintainya.kini telah ku mengerti sayang tidak semestinya cinta,tetapi jika mencintai kita akan menyanyangi

Tanpa Nama berkata...

cinta itu mang menyakitkan, apatah lg jika dia xmencintai kita... wlaupun hati xrela dia dgn yg lain tp itu adalah takdirnya.. tah hati ni gembira ka ato sdh melihat dia bahagia dgn yg lain....sdgkan kita mc m'ingatiny

DRosmieyatie berkata...

Cinta bukan sesuatu yang menyakitkan kita...

TintaQristal berkata...

cita itu indah bagai sebuah lukisan jika kita pandai melakarnya dengan penuh keikhlasan..

Tanpa Nama berkata...

kenape stiap perhubungan mesti ada dugaan n ade org ke 3 yg cube untk mghancorkn hubgn 2??

Tanpa Nama berkata...

aku masih mencari cinta sejati..

zyd berkata...

aku mencari cinta yg tulus lahir dri hati yg ikhlas..
iaitu cinta dari Allah swt..

Nama tanpa berkata...

aku mencintai lelaki yang menyintai tuhanku,jika hilang cintamu papaNya,hilanglah juga cintaku padamu

Tanpa Nama berkata...

cinta xkan hadir tnpa menyayangi, tanpa kesetiaan. kerna untuk dia yg dcintai, rela bkorban wlau x smestinya memiliki.

Tanpa Nama berkata...

cinta itu hny indah seketika...perit nya berpanjangan..knp hny aku yg perlu rs?

Tanpa Nama berkata...

prkara yg terpenting x semestinya memiliki org yg kita cintai..tapi melihat org yg kita cintai bahagia...

Tanpa Nama berkata...

jika ia sebuah cinta, kita tidak akan menyedarinya, sehinggalah pria cinta itu menepuk ke dalam hatimu.

Tanpa Nama berkata...

Aku seorang pencinta, cinta kepada seorang lelaki. Kerana cintaku kepada Tuhanku Yang Esa, lahirlah rasa cinta ini buat lelaki itu yang kini sah menjadi suamiku. Alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

Rasa cinta di jiwaku untuk dirinya bersemi sedalam-dalamnya.
Terasa sesak jiwa ini kerana besarnya cinta untuknya.
Andai dirinya menolak cinta ini harus bagaimana nanti.
Ya Tuhanku berikanku kesederhanaan dalam mencintainya.

mawar berkata...

Satu pkara yg stiap insan ingn dlm pcntaan yg lahir drpd ati yg luhur ialah keikhlasan itu sndri..mmg mudah untk hulurkn ksh syg tp bkn senang untk mptahankn sbuah kjujuran.

yg terluka berkata...

jika ia sebuah cinta yang ikhlas kenapa harus ada kesakitan??kenapa harus ada tangisan??kenapa harus ada kekecewaan??kenpa itu semua berlaku??jika ia sebuah cinta kenapa tiada rasa memahami??kenapa di biarkan diri merintih seorg diri??kenapa hancurkan harapan bila kita mula mencintainya..kenapa mengungkapkan kata sayang,cinta dan rindu jika ia benar2 x ada??kenapa harus begitu??

Tanpa Nama berkata...

jika ia sebuah cinta bersalahlah aku.... aku tersilap berperasaan.. ku tak ingin begini.. tp ia hadir tanpa disedari.. sakit antara cinta dan tak mahu mencinta. tuhan cekalkan hatiku.. kerna aku x bisa sendiri.. aku mencinta dia yg sama denganku.. mmg ku akui... aku tomboy.. ak x boley lupkn dia.. arghhh

Tanpa Nama berkata...

kadang2 cinta membosankan...
kebahgiaan y sebenar ku rasa hanyalah bila bersama keluarga..
aku tak faham kenapa ramai orang sanggup bermatian kerana cinta, sedangkan pada aku cinta hanya membawa masalah...
apabila putus cinta, keluarga dan sahabat yang dicari..
jadi kebahgiaan yang sebenar adalah apabila kita merasa kemesraan dalam sebuah keluarga..

Tanpa Nama berkata...

Cinta ? perkataan yg sering sya dengar dan tak pernah sya rasa ..
orang yang sya cintai slalunya akan membenci sya .. tapi knpa !?! hina sangat kh diri sya untuk mendapat CINTA ?
saat sya mencintai seseorang dgan tuluss dan ikhlass, sentiasa ada penghalang yg membuat kn sya berputus asa .... Mieyqa naxea nma prempuan yg pernah sya ckap sya benci dya.... sya benci dya bkan sbab apa, cuma kerana dya tdak ckup matang untuk memahami perasaan sya... berjuta meter sudah kau bawa sya, berjuta alasan juga yg sya berikan pada kau saat ko mahu putus kn sya... berdosa sngat kha sya... sya d sni masih mengharap cinta kau,menangis sendirian terkenang kn memori pendek kta bersama... kau d sana sedang gembira berjalan dengan lelaki lain.. dulu sya seorang yg periang dan sentiasa ketawa... sekarang sya menjadi seorang penipu yg tipu perasaan sendiri.... sya sentiasa ketawa sambil menangis dalam hati ... sakittt !! namun sya telah mempelajari sesuatu dari apa yg kau buat kpada sya..." jangan mengejar...biar la kita dkejar "

Tanpa Nama berkata...

Jgn slhkan cinta yg hadir kerana cinta yg hadir kekadang bukan milik kita..cara terbaik spy luka xteruk dgn memaafkan owg itu wlpun kita tidak dpt melupakan apa yg pernah dlakukan nya..Jadilah cinta yg kecundang sbgai pedoman buat kita pada ms hdpn

Tanpa Nama berkata...

perpisah yang terjadi kadang kala mengajar manusia untuk lebih kuat. tetapi adakalanya cinta membuat manusia menjadi lemah selemahnya. itu kerana perasaan sakit atau sedih yang dirasai tidak dikawal dengan baik.apabila putus kasih, usahlah meratap merana kerna perpisahan adalah permulaan untuk satu pertemuan.

Tanpa Nama berkata...

mudah utk diungkap sgat perit utk dlalui....dan itulah hakikat sbuah CINTA.......

aKu TiQa ♥ berkata...

mohon share :)

Tanpa Nama berkata...

ada kala nya sebab cinta kita kena lepas kan dia...

Tanpa Nama berkata...

aku seorang lelaki yang jatuh cinta kepada seorang wanita yang berketurunan syed.dan aku mula bercinta dengan die selama 3tahun.tapihubungan kami di halang orang tua die kerana aku bukan keturunan syed.aku pernah berjanji padanya yang aku akan korbankan ape skalipon asalkan aku dan dia akan hidup bersama.dan aku tak nak kehilangan die.die dah banyak mengubah hidup aku.ape yang harus aku lakukan???????

Tanpa Nama berkata...

aku sering menagis kerana cinta,tapi akun tahu air mata tak boleh mengubah keadaan.aku tahu air mata jugak bukan dapat mengubah segala2nya.betul kata orang patah tumbuh hilang berganti.tapi yang berganti etu tak sama macam yang patah,jauh bezanya.susah nak dapat lbh semurna dalam hidup aku,aku inginkan die.aku perlukan die.aku mengharapkan die.die umpama pelita saat aku dalam kegelpan,die umpama lagu saat aku kesunyian.cinta susah di fahami.....

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.