Cinta

Share on Tumblr Suatu masa kita akan bertemu seseorang yang keunikannya sehaluan dengan kita, kita bersama dengannya dan jatuh ke dalam suatu keanehan yang dinamakan cinta. Ada sesuatu yang tidak ingin kita lepaskan. Seseorang yang tidak ingin kita tinggalkan. Tapi ingatlah, melepaskan bukan akhir dari dunia, melainkan awal suatu kehidupan baru. Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang disakiti, mereka yang telah mencari dan mereka yang telah mencuba. Kerana merekalah yang dapat menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka.

Cinta yang sejati, adalah ketika kita menitiskan air mata dan masih mengingatinya, ketika kita masih menunggunya dengan setia, ketika dia mula mencintai orang lain tapi kita masih boleh tersenyum. Apabila cinta tidak tercapai, bebaskan diri, biarkan hati kembali melebarkan sayap dan terbang ke alam bebas lagi. Ingatlah, bahawa kita mungkin akan menemukan cinta dan kehilangannya, tapi ketika cinta itu mati, kita tidak perlu mati bersamanya.

Seseorang yang kuat bukannya mereka yang selalu menang, melainkan mereka yang tetap gigih ketika mereka jatuh. Entah bagaimana dalam perjalanan kehidupan, kita belajar tentang diri sendiri dan menyedari bahawa penyesalan tidak seharusnya ada. Hanyalah penghargaan abadi atas pilihan-pilihan kehidupan yang telah kita buat.

Mencintai bukanlah bagaimana kita melupakan, mendengar, melihat dan melepaskan tapi bagaimana kita memaafkan, mengerti, merasakan dan bertahan. Lebih berbahaya menitiskan airmata dalam hati, dibandingkan menangis tersedu-sedu. Air mata yang keluar dapat dihapus, tetapi air mata yang tersembunyi mengguriskan luka yang tidak akan pernah hilang.

Dalam cinta sesama manusia, kita sering sukar untuk menang. Tapi ketika cinta itu tulus, meskipun kalah, kita tetap menang hanya kerana kita bahagia dapat mencintai seseorang lebih dari kita mencintai diri sendiri. Akan tiba saatnya di mana kita harus berhenti mencintai seseorang bukan kerana orang itu berhenti mencintai kita, tapi kerana kita menyedari bahawa orang itu akan lebih bahagia apabila kita melepaskannya. Sebaliknya, apabila kita benar-benar mencintai seseorang, jangan lepaskan dia, jangan percaya bahawa melepaskan selalu bererti kita benar-benar mencintai. Berjuanglah demi cintamu, itulah cinta sejati. Lebih baik menanti orang yang kita inginkan daripada berjalan bersama orang yang sedia ada. Kadangkala, orang yang kita cintai adalah orang yang paling menyakiti hati dan kadangkala teman yang menangis bersama adalah cinta yang tidak kita sedari.

Oleh Myelina Tashiro.

Dipetik dari Mahligai Group Cinta

9 Komen:

christian audigier clothing berkata...

EVISU
ED HARDY
ed hardy jeans
ed hardy hat
ed hardy tshirt
ed hardy hoody
LRG
RED MONKEY JEANS
BAPE HOODY
EVISU JEANS
wholesale hip hop clothing
hip hop clothing
bathing apes hoodies
coogi jeans
coogi hoody
cheap coogi jeans
coogi jeans for men
coogi jeans for women
coogi
smet tshirt
artful dodger
artful dodger clothing
10 deep clothing
lrg clothing
lrg dead serious hoodies
lrg hoodies
cheap lrg hoodies
Christian Audigier
christian audigier clothing
christian audigier hoody

Tanpa Nama berkata...

betul tu... memang nak berjuang demi cinta tu tapi kalau kita dah tahu walau usaha sekeras mana pun kita takkan dapat cinta tu macam mana?kena lupakan ke?saya serah pada tuhan n usaha... walau tak dapat ku miliki cinta itu..,merasainya dan mengenali insan itu pun cukup memadai bagiku.alhamdulillah..

Tanpa Nama berkata...

aku tak paham arr !!! kalu kita sygkan org uw kita kna lpskan ke kalu dea ad org lain ?? perlukh kita brjuang utk cinta kita ???

n perlukh kita tinggalkn dea demi kbhagian dea dgn org lain .. ?

aku sygkn dea .. aku tamau khilagn dea ..
tpi sampai bla dea nk mainkn cinta yg aku berikn ??

Anonymous berkata...

aku tak paham arr !!! kalu kita sygkan org uw kita kna lpskan ke kalu dea ad org lain ?? perlukh kita brjuang utk cinta kita ???

n perlukh kita tinggalkn dea demi kbhagian dea dgn org lain .. ?

aku sygkn dea .. aku tamau khilagn dea ..
tpi sampai bla dea nk mainkn cinta yg aku berikn ??

Tanpa Nama berkata...

sbar je lah......nk wk cmne kalau dh org x suka kter,terima je la.bkn x dok org laki ats dunia nie....aku byk kali dh ptus cinta,ok je....mula2je rasa sunyi lame2 ok ar 2....

Tanpa Nama berkata...

cinta la pada maha kuasa ialah allah dulu...:)

Tanpa Nama berkata...

kena ka kita lepaskan dia??hurmm....kalu dia bhgia dgn yg lain....ak relakan je la wlau sakit...knp tiap kali ak bcinta jd bgini??aduss....bila nk jmpe yg btol2??adakah bgus saje ak biarkan family yg carikan untuk ak???ak letih dgan cinta nie yang slalu mgalah adalah aku....PENAT!!!

Tanpa Nama berkata...

akui cinta kamu

Tanpa Nama berkata...

mendalam menusuk ke kalbu

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.