Kata-Kata Cinta

Share on Tumblr
Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.

Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.

Cintu adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.

Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.


Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta. Cinta adalah CINTA .

Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..

Cinta umpama ‘treasure hunt’. Cita cita dan tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan di kebas oang lain. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa. Jadi bercintalahsepenuh hati. Namun janganletakkan harapan terlalu tinggi.

Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.

Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….

Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah.
Kata-Kata Cinta

379 Komen:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   201 – 379 daripada 379   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

cinta itu hanya sekdar untuk menghilangkan rasa malu terhadap kawan.......
lebih baik kita berteman.........

Tanpa Nama berkata...

. hhe 3 .


CINTA au akh gellapp ....
tpi tnang cnta kant mnerangimu
dlm kegelapan .
CINTA akn mmbwakan ksenangan pd saat ksedihan ....


tpi adda 1 hal yg hrus kmu inget kbhgian tak akn prnah bs brpisah dgn ksedihan krna d saat kbhgiaan d saat itu jg luka&kecewa kant dtang mnghanpiri qt

Tanpa Nama berkata...

kata kata meng sedikan

Tanpa Nama berkata...

yang penting,jangan terlalu mengharapkannya...

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah anugrah.............
herry&putry

Tanpa Nama berkata...

Tlah lama kutanam skuntum tunas mawar....
q biarkan duriny menjalar, q relaka akarny terbenam, demi mawar q tetap trtanam...
hri demi hari q lalui tak trasa tba diujung sepi...
snar mntari pgi meniti pasti, mnemani langkah ditepa perigi, terseok sdah langkah kedua kaki, mengejar mimpi yang tiada pasti....
scercah harapan dmalam kelam, mnanti mawar q dalam snyuman, tiada lagi toreh yang menyiksa...
..........MAWAR Q........ q harap duri dan akar mu bersemayam dalam damai....

Tanpa Nama berkata...

cinta itu buta..
tapi,hargaila cinta... jgn b'cinta andai x syg..
kelak,akn mykitkan..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu api.......panas .....

Tanpa Nama berkata...

aku terlalu mencintainya..teramat.hatiku merana. cintaku x terungkap kerna dia milik org lain. aku sakit melihat kemesraan dia dgn kekasihnya namun dr jauh aku turut mendoakan kebahagiaanya..

cinta itu x semestinya memiliki. melihat org yg dicintai itu bahagia, sudah cukup bt aku..

Tanpa Nama berkata...

zphekool itu indah,.,.,.,.dan tanpa zphekool cinta tak bisa bersatu....... >>>zphekool<<<

Tanpa Nama berkata...

cinta e2 ada 3 jenis..
1) cinta krn hawa nafsu
2) cinta dgn sihir
3) cinta krn Allah..:- iaitu cinta yang abadi

_masz

atlit karate berkata...

Cinta bukan berarti memandang luar x....tpi cinta d pandang dri karya x......kasih syank x....dan rsa cinta x.....

Tanpa Nama berkata...

KEHIDUPAN adalah Suatu perjalanan cinta ILAHIAH yg bergerak pada bayang2 alam nuraninya sendiri yg membuahkan pahala & dosa sehingga dapat mengimajinasikan pahit & manisnya roda kehidupannya sendiri……………………..

wanda berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
wanda berkata...

(●̮̮̃•̃) (●̮̮̃•̃) ...
/█\ ♥/█\
(¯`v´¯) " Wanda ♥ . ."
.`·.,.·`

Î LÔVÊ you so much

Tanpa Nama berkata...

percayalah synk aq akan mempertahan kan cinta qta

Tanpa Nama berkata...

cinta nie,, kdg2 hepi.. yg teramat sgt.. tp,, kdg2 tu,, amat menyakitkan.. kiranya,, sape yg bernasib baik,, akan jumpe la cinta sejatinye..

Tanpa Nama berkata...

CiNtA I2 bAgAiKhAn aIr sUnGaI Yg mLeWaTi rInTaNgAn yG BgItU sUsh......

Tanpa Nama berkata...

kenap msti ada cnta sedang kn cnta itu menyakitkn..
kta sdar kta amt mencintai nya...
tpi kta jgk msti sdar kta mesti mlpasknnya...
krna cinta sllu berakhi dgn ppisahn....

( fb:Rh atikah )

Tanpa Nama berkata...

cinta jgn dicariii....!!!!krn cinta dtg tnp dsdri...!!!

naldhy berkata...

cinta adalah suatu anugerah yang merasakannya namun kadang kadang kita sakit karena cinta

Tanpa Nama berkata...

luv is luv...cinta bwt qta skit...

Tanpa Nama berkata...

cinata itu buta
buta itu mata
mata itu bulat
bulat itu telur
telur itu kuning
kuning itu tai
tai itu bau
brarti cnta itu bau.............

Tanpa Nama berkata...

cinta itu adalah sesuatu yang hanya untuk sese orang yg paling kita cintai dan cinta itu hanya satu tidak untuk dibagi"


cintaku hanya untuk sofia. . . . .
aku adalah aditya BM. . . .

yogie rasta berkata...

cinta cinta cinta
yg ada cma bkin skit hati doank,,
mkan tuh yg nmanya cinta,,,,

yogie rasta berkata...

emang nya kalian tau ap arti sbenarnya dari cinta?????
ngmongin tntangng cinta,,,

APA ITU YG NMANYA CINTA,,,???????

Tanpa Nama berkata...

aQ jujur ajha yack....,cita itu membuat khita derita.... N membuat kita skit hati...??

Tanpa Nama berkata...

kalian sudah mersakanx ngak ap itu arti dari cinta...??

Tanpa Nama berkata...

apakh akhir dri cnta to hnyalh zbuah rza zkiet,,,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

qmu takkn prnah mndapatkn Cinta,,,cinta sprti yg aq brikan Kpda kmu,nnt qmu psti kan menyadrix saat qu tak lagi ada..qmu takkan prnah tau btpa aq memujamu sprti kumemuja dewa Cinta.cinta ini cinta yg tak prlu mndapatkan blasan.meski hatiq peri,menahan cinta yg terluka...CINTA yg buatq bertahan,meski ada air mata.

Tanpa Nama berkata...

cinta itu bikin hati aq sakit saja

Tanpa Nama berkata...

cinta itu tidak buta...
TAPI......
cinta itu memahami....

amelia berkata...

cinta itu tidak buta...
TAPI,,
cinta itu memahami....

bahar berkata...

cinta itu indah,....!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta ntu cuma di bibir aj..
ga ada yg bisa ngungkapin pke perbuatan...

AGus sang berkata...

CINTA.....

HANYA SEBUAH RASA.........

Tanpa Nama berkata...

cinta itu mkemang indah tetapii kalauu cintaa di khianati oleh orang yang kita sayang malah bikin SAKIT HATI .....

Tanpa Nama berkata...

Cinta mmg indah bla kita mmpu milikinya. Tp adakh cinta itu bnar2 brmkna jk dbina ats khncurn spasng hati yg tlh lama mnymai cinta & hmpir smprna utk hdp brsma. Mmg mdh brmain kta2, tp skali trluka sribu thun pnyesaln dh tk brmkna. Maaf blh diucap tp sjauh mna ikhlasnya & luka kn mnjdi parut yg mncacatkn slmanya. Kita blh tipu orang lain tp tak mmpu tipu dri sndiri. Kpntingn sndiri mmg hrus diutama tp jgn smpai mghncurkn kpunyaan orang lain. Dunia ni luas, knapa prlu ambil ssuatu yg kita dh tahu ia tlh mmiliki & dmiliki? Tk bolehkh kita biarkn mreka trus bhagia brsma orang yg tlh mreka plih utk brsma slmanya?

enshie love u 4 ever but........ berkata...

CiNtA..
x slalu nya indah..
cinta dtg...dan cinta juga boleh pergi
cinta memerlukan persefahaman,kasih syg,rindu....
agar dua hati dpt bersatu...
cinta yg rumit mungkin ada sebabnya..
tanganilah segala dugaan dan rintangan bersama-sama supaya cinta itu benar2 cinta yg boleh membahagiakn hidup

Tanpa Nama berkata...

FUCK CINTA TAK ADA LAGI!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah,kita pndaila mnghargai,cinta akn kkl jika kta x pnh lupakn allah,krna allah kta akn kkl hngga akhr hyt kita.so kta kna la ikt tntutn islam...bru la kkl n brasa selesa gn cinta kita trhdp seowg llki.seprti adam n hawa.so anda lh fkir yg ner bek n buruk d dlm prhbgn kita.so selami la perasaan cinta dgn sedlm2nya.

wiwin ccikitiw berkata...

cinta n2 sgat mnyakitkannn

Tanpa Nama berkata...

wahai bidadariku. . .

keluarlah dari istana langitmu. . .

kepakkanlah sayap indahmu. . .
...
terbanglah. . .

dan datanglah padaku. . .

berikan senyum manismu padaku. . .

kerana aq sangat merindukanmu sayangku.......

Tanpa Nama berkata...

cinta itu perit..
dalam keperitan itu ada kemanisan.
dalam kemanisan itu ada kesedihan.
dalam kesedihan itu ada kelukaan.
itulah cinta.

Sham Shamsul berkata...

‎1 mlm ku trmenung sendiri
mlht indhny ciptaan Tuhan,lalu mindaku jauh melayang
terkenangkan pd seseorang
yg pd zahirny jauh dr pandangan
mata namun amat dekat dihati nuraniku,kehadiran insan itu dlm hidupku
...ibrt sebutir mutiara yg bersinar
nun jauh didasar lautan,bernilai buat diri ini
senyum tawany,lirikan manja matany dan bisikan romantisny..im really miss her..

Sham Shamsul berkata...

awkkk...
sy syg kn awk sgt2...
sy pun rndu awk sgt2..
berat benar hati sy nk melepaskan awk..
walaupun utk melupakan seketika dirimu itu..
adalah perkara paling susah dlm hidup ku ni..
sy tak nak kehlngan awk..
sy harap kita akan disatukan..
rindu sy..
sayang sy..
cinta sy..
semuanya dh jd milik awk..
tp knp kita diuji sebegini...
sy harap kita ada kekuatan utk hadapi sume tue..
mg kita sama2 dpt atasi n hadapinya...
gud luck syg..
i will miss n luv u untill the end my time...

Tanpa Nama berkata...

cintaku hanya bertepuk sebelah tangan .

rYan taQieNaWarh sChamaNt berkata...

ciNta iTu aNugErah daRipaDa Allah S.W.T...
dEngaN ciNta kta keNal peNcipta kiTa...
DengaN ciNta... kta keNal raSul kita...
DengaN ciNta... kTa keNal saUdara kitaA...
dEngaN ciNta kta keNal sELurUh aLam...
JaDikaNlah ciNta saTu keIkhlaSan bUkan saTu peMboHongaN...
kErana... peRhuBungaN ciNta yaNg bErdiRi di aTaS daSar peMboHongaN... taKkan kekaL sElaManya...

baGikU beRcinta bUkan uNtuK sMpai maTi saHaja...
bErcIntalaH saMpai ke SyuRga...
KeiKhlaSan daLam pErciNtaan itU aDalah saLah saTu tiaNg uNtuk meNdirikaN rUmah taNgga...
NamUn jgaN luPa dEngaN dOa n iBadaH uNtuK yg maHa eSa...
KeRana diaLah peNentU sEgaLanYa... miNtalaH kePadaNya sUPaYa dteGuhkaN ciNta kta UntUk iNsan yG bErnama keKaSih maHupUn iSteri...

aQ ciNta paDamU mOnaliSa saimOn...

iKhlaS daRi MOhd. TaQiyUdin AfiQ b. AbduL raHmaN...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu kadang menyakitkan........................

Tanpa Nama berkata...

cinta i2 mgajar ku tuk lbey matang,,,
walaupon aq hye mndptknye tuk smentara........
aq relaaaaaa....
walaupu berjuta kli aq cube.....
tp aq ttap xdpt mlupekn prasaan ny......

iklaz...17071247

Man berkata...

Cinta bangaikan angin yang berhembus yang wujudnya tak dapat dilihat tetapi dapat dirasakan.
Dr. prajurit SOLIT

ZielaSowtNess berkata...

Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang, lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasihmu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi tidak tahu apa yang sesungguhnya kamu rasakan.

Tanpa Nama berkata...

males wa mikirin cinta......

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah rasa yg berbeza dari biasa,,
cinta dapat merentasi segalanya,
cinta sgt membahagiakan,,,
tetapi cinta juga buat kita terkilan,,

Tanpa Nama berkata...

nice w0rd..

Tanpa Nama berkata...

kadang org berkata bah cinta itu tidak ada namun itu salah cinta ada apa bila kiat mengenal nya...''
dan kebanyakan org bilang ndak usah bersdih karna cinta,org muddah mengatakan begitu dan dia ndak ngerti perasaan kita sebenar nya bagai manah,...'

cinta memang susah ditebak and tdk tau apa mau nya ..''
maka cintai lah org yang mencintai mu ..''
dan jngn tnggl kan org yang mencintai mu deri org yang kamu syg ...''

Tanpa Nama berkata...

Cinta adalah kasih sayang kepada orang lain ...
Cinta indah namun tiada berakhir ...

Tanpa Nama berkata...

da meaning of love based on individually expextation
juz belive n take da love as a seriously matter in ur life
it can nake ur life wonderful

n'bbe gina berkata...

cinta hadir tnpe d pakse...taw2 dh b'cinte jew....wlaupn ade pihak ke3....huhhh

Tanpa Nama berkata...

mencintai tidak semestinya memiliki

Tanpa Nama berkata...

cINta.....sesuatu yg sukar kita ingin miliki,
namun....sekelip mata kita kianati...
Jika kita cinta seseorang, cintailah dgn senuh rasa cinta,
jika kita perlu kianati ia, kianatilah jika ia meminta kita Kianati ALLAH...kerana cinta kita pada ALLAH adalah sepajang nafas kita..amin..

Tanpa Nama berkata...

jika suatu saat kuu menghilang tolong jangan carii akuu ..

irwan melii berkata...

smpe kpan pun cinta akan selalu abadi jika cinta di barengi dngn kasih saiank N kjujuran

judy berkata...

Apa itu cinta?.
(C)="ceria bila dipandang."
(I)="idah bila dilihat"
(N)="nikmat waktu bersama"
(T)="takut akn kehilangan"
(A)="abadi bila saling mengreti dan memahami"

judy berkata...

T I T A N I C
_||__ .
_::::::::=._,/t_

_,
.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _/
kapal titanic
membawa bersama
serangakap pantun:
benarkah
merdu si buluh
perindu.manisnya
madu di dalam
dulang.benarkah
miscall tanda nya rindu
mesej dan call tandanya sayang...?

Tanpa Nama berkata...

nice word...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu gila,gila,gila.....

Tanpa Nama berkata...

setiap kali sy igtkn dy.. sy msty bkak blog niey.. sgguh sy syg dy..

Tanpa Nama berkata...

cinta hanya perlu sex...................

Tanpa Nama berkata...

cinta 2 tada guna nya untuk remaja skrg,,,,,,,,,,
kerana cinta 2 menganggu plajaran

Tanpa Nama berkata...

CINTA ITU INDAH....
EVERYONE YANG PANDAI DAN BENAR2 MENILAI DAN MENGHAYATI APA ITU MAKNA CINTA PASTI AKAN MERASA KEINDAHAN CINTA SEBENAR...
JADI,HARGAILAH PERCINTAAN....DAN KASIH SAYANG..

Tanpa Nama berkata...

cINTA ADALAH TAE

nurshuhada berkata...

CINTE ITU TAK SELALUNYE INDAH , DAN JUGA TAK SELALUNYE INDAH ,
CINTA ITU LEBIH BERMAKNE APABILA SI DIE MENGHARGAI KITA ..
MANAKALA LEBIH TERSIKSA BILE TIDAK HARGAI KITA .. SAYANG APIE SANGAT !! LOVEYOU GEDIK !

Tanpa Nama berkata...

cinta memang indah jika kita saling memberi dan menerima perasaan itu..tapi x semua cinta itu membahagiakan...

Tanpa Nama berkata...

kaulah hanya seorang takan terganti di hati ini .....
karna kau sanggat begitu berarti bagiku ....

Leneck Gra berkata...

Cintaaaa..... memang GILA....!!!

eila berkata...

cinta mmbuatku merana :(

Tanpa Nama berkata...

kata"a menyentuh hati....:')

POETRY berkata...

mangkah dari itu janggn pernah meremeh kn CINTA

Tanpa Nama berkata...

Hidup tanpa Cinta ,,
bgai sawah Tanpa Kodok !!!!

missRA berkata...

CintA dan Pujalah ALLAH lebeh dr cinta kepada Manusia...
kerna cinta pd ALLAH itu lebeh KEKAL dr cinta manusia :-)

faini maniiez berkata...

cinta knpa kau datang disaat hati ni tak mmbtuhkan cinta
aq mulai tkut cnta mrubah segalanya aq pun tak taw apkh qu mncntainya ato tdk........

Tanpa Nama berkata...

im still lovin u

Tanpa Nama berkata...

cinta memang indah...
dan aku berkali2 ptus cinta...
sekarang aku dah jumpa insan yg benar paham erti cinta...
dan sekarang aku betul2 bahagia...
thanks farid....

Tanpa Nama berkata...

bguss semuanya ............

Tanpa Nama berkata...

cinta mampu merayap d'tepat air yg tidak bisa mengalir...

Tanpa Nama berkata...

LOVE JUST ONE, JUST FOR YOU

Tanpa Nama berkata...

set!ap mnusia mst! memerlukan c!nta,,,,,set!ap manusia yg berc!nta juge akn merasakan sakit dn pedih nye......semua org prnah brkate"cinte itu indah"xpi keindahan itu akn kekal selamanye???????????

c!nte xkan datng kpade kite klu kite sendiri xmncari........xpi disaat kite mncari mstilah org itu sudi menerima kite seandainye......jngnlah pade kekayaan atau pade kemewahan.....sekian dari saye.........

arina syahirah......

Tanpa Nama berkata...

cinta itu bagaikan kurap ...
makin di garuk makin sedap...
hahaha

kata mutiara cinta berkata...

Matap banget kata2 mutiaranya sob. Tambahan disini untuk kata mutiara bahasa Inggris.

Tanpa Nama berkata...

cnt tak bsa diie miliki dengan sepenuh htie
kadang kla lelaki hanya mencintai eanq ia cintai
ttu smua gug adil bgie qhw
karna qhw hanya mencintai eanq
qhw cintai adalah dya eanq qhw saiionk ?
slamat tinggal knangan pahit. ..n slamat datanq knangan
indah eanq pernah qhw lewati?

kesatria broken berkata...

ngomong ngomong cinta keingat masa sekolah dulu....

Tanpa Nama berkata...

cinta itu bushyit...

Aya Addja berkata...

cInta tyUh gagh buTa,,.phi mEmahami,,.

Tanpa Nama berkata...

CINTA...????
jgn trllu mncintai ssorng 100% krn kt xthu ape akn jd d'hri2 akn dtg..brpada2 lh mncintai ssorg krn jka kt trluka psti memkn msa yg trllu lma utk pulih kmbli,trlmpau sakit dn myiksakn jiwa ble org yg kt cntai brthun2 mnduakn cnta kt dn xpt mghrgai pgorbnn cnta yg kt brikn pd si dia...
"KITA HANYA MERANCANG,TUHAN YG MENENTUKAN SGALANYA...."

Tanpa Nama berkata...

kalau cinta ku di tolak... bomoh bertindak!! :D

Tanpa Nama berkata...

cinta itu seperi nafas yg slalu kita butuhkan setiap saatx...

Tanpa Nama berkata...

C.I.N.T.A?????
Apakah cinta membawa kebahagiaan,
Atau sekadar mambawa kesedihan?,
Dimanakah Cinta,
Dikala seseorg amat memerluknnya?,
Dimanakah Cinta,
Kalau sentias diiringi tangisn ?
Dimanakah Cinta,
Kalau egois membara di jiwenya?,
Masih Adakh CINTA SEjatI di dunia realiti ini,
Atau sekadar di alam mimpi sahja...
Adakah kesenyapan bole mnjlaskn sgalanya...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah, indah itu emas, emas itu kuning, and kuning itu tai...

jadi cinta itu tai...

roni.hermansyah2882@gmail.com berkata...

CINTA ITU ADA LAH SUATU LUAPAN PERASAN SENANG BENCI AMARAH CAMPUR ADUK SETIAP MANUSIA MENPUNYAI CINTA
TAPI CINTA ITU BISA MEMBUAT ORANG GILA .SAKIT TANGIS DAN AIR MATA

PI CINTA INDAH

Tanpa Nama berkata...

memang bena cinta datang nya dari jodoh seseorang, apabila bercinta memang banyak persamaan dan perbezaannya, apatah lagi suka dan duka ketika bercinta. Setiap perkara yang dilalui mempunyai kenangan yang terindah.

Tanpa Nama berkata...

apa gunanya cinta kalau
orang yg kita sayangi berpaling tadah
ia nya menyakitkan hati. . cinta itu memang sesuatu yang sangat indah dan tiada nilainya. . Tapi. . . Kadang kala ianya menyakitkan. . . Pedih . .

Tanpa Nama berkata...

cinta memang menyakitkan.
!!!!!!!!!!!!!!!!!

kevin berkata...

cinta datang dari dari hati yang paling terkecil yang qt tak tau letak'y, yang tak pernah tau kapan dia pulang dan pergi'y

TYHHARD forever berkata...

knp kdng2 cinta itu dtg tibe2...tp nnti die akn menyakitkan sgt2

puteri eima berkata...

cinta itu x semestinya memiliki tapi kalau ingin memiliki perlulah kita menyintai...

Tanpa Nama berkata...

Mencintai sepenuh jiwa akan sakit jiwa
Mencintai sepenuh hati akan sakit hati

Tanpa Nama berkata...

BERHETIII
BERAHAPPP
DENGN CINTA
KU SUDAHHH
SAKIT DENGNYA
KU MERASA HAMPA
TAKBISA BERBUAT APA APA
SELAIN DERDOAAA AMINN

Ardianlah Nursyam berkata...

kita hidup tanpa cnta tu seperti sayur tnpa garam.....

Tanpa Nama berkata...

aq hanya ingin mndpat kn cnta allah..ingn mnjadi kkasih allah....cinta kn allah lebh baik dripda cntakn manusia......

Tanpa Nama berkata...

cintah itu indah

NANA NURSYAZANA berkata...

yeahhhh that good statement..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu adalah anugrah dr allah
cunta itu bisa buat kita bahagia billa d artikan dgn kesempurnaan walupun kesempurnaan hanya milik allah
cinta itu buat hidup kita lebih berarti n berharga

wilfa esti handayani berkata...

cinta itu memang gila

kadang cinta itu lah yang membuat hati kita terluka

tapi knpa harus ada cinta di dunia ini kalau emang membuat kita menjadi gila dan terluka....

Tanpa Nama berkata...

aku cinta susan

naveeza nimoy berkata...

BRIPTU Aditya Sularto,,
Tahukah kamu...
Bagiku cinta itu kamu...
Hendaknya aku perjuangkan rasa ini,,
Namun aku tahu ...
Ada yg lebih besar harus ku perjuangkan,,
Itu awal dari kehidupanku dulu...
Mungkin & aku yakin kamu tak 'kan menolehku,,
& sadarlah i will better setelah ini,,
kar'na aku akan mematikan rasa ini hanya untuk kamu...
Bagiku tak mengapa,,
Kamu bahagia kar'na kamu punya mereka...
Aku bahagia kar'na aku punya perasaanku ini yg hanya untuk kamu...
Kalau saja kamu tahu aku tak pernah & tak 'kan pernah membencimu walau kamu terus bohomgi aku,,
Kemanapun aku berlari & pergi aku tetap cintai cinta ,,
Ku ulas sekali lagi...
Cinta itu kamu...
Tak perlu membalasny_
Hanya harapku kau tahu & menoleh sejenak memberi senyum padaku_
Sebagai penyemangat akhir tujuan hidup mematikan rasa cinta ini untuk kamu & aku bahagia untuk ini,,
Aku percaya cinta ini akan ada balasnya!

Tanpa Nama berkata...

..klw ada cnta, hruz ada k'jujurn.
..jika ada cynk, hruz ada k'setia'n.
..jika ada k'ikhlasan hruz ada k'luhurn.
..klw ada k'bhagiaan, hruz ada k'serasian.
..jika m'ncintai, hruz tw cvha yg hruz bnr' di cntai.

Tanpa Nama berkata...

aku falling in love dgn dayah..thnks baby,bcoz of u im life again...terasa spt bru barnyawa..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu boleh d umpama,seperti makan sambal belacan
walau pedas hingga mengalir air mata tapi mahu di makan
jua

Tanpa Nama berkata...

knpe perlu b'cnta ekk????

jaLie elyusikway berkata...

cinta itu memang indah....
tetapi cinta kepada Allah sangat indah

Tanpa Nama berkata...

cinta itu cuma bkin orang jadi gila

Tanpa Nama berkata...

cinta itu sering membuatku bahagia ..
tapi lebih sering membuatku sakit ...!!!

Tanpa Nama berkata...

aq srik dgn cinta ,,, dah bnyk kli cinta buat aq skit .. abg , knp bt mma cm ni ?? mma sygg abg spnuh aty mma ,, knpa abg x penah prcya mma stia kt ppa ..?? abg , klu abg ada trbca apa yg mma tlis ni .. mma hrap abg pham khndak mma .. tlong la jgn buat idop mma trseksa lgi ,, mama sygg abg !!


to: ALIFF

Diana berkata...

cinta...cinta...cintaaaaa

Tanpa Nama berkata...

cinta itu hanya sebuah kata yang penuh makna

airneslobeng berkata...

cinta kepada ilahi adalah cinta yg tulus

Tanpa Nama berkata...

kadang2 cinta umpama neraka,karena mmbuat kita sengsara dan terseksa..
kadang2 cinta umpama syurga karena membuat kita bahagia dan gembira..apa pun cinta itu adalah anugerah Nya...

Tanpa Nama berkata...

tapai....

Tanpa Nama berkata...

hjghjghjghjghghjgghjghggghjghjghjghjghj

Tanpa Nama berkata...

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi selalunya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu lain yg telah pun terbuka untuk kita.

Tanpa Nama berkata...

cinta sukar diungkap dengan kata2,kerana dengan kata2 boleh m'buat seseorang trluka,dan kadang2 kata2 juga indah bila diungkapkan...cinta tanpa kesetiaan sama lah rumah tanpa batu...


dr noratikah1992 fb

Tanpa Nama berkata...

mmg sdeh gile bce kata2 cnta ini....cpe yg memiliki cnta jga lh ngn se ikhlaz hati...krana cnta i2 x akn kmbali lgi....

akem berkata...

sdeh nye....

akem berkata...

cinta i2 buta.....

Tanpa Nama berkata...

cinta itu menyakitkn kerna stengag org xmmbls cintanya....

Tanpa Nama berkata...

ciettttttttttttttt,,,dah lama tak brcinta,,hehe

Tanpa Nama berkata...

Cinta..
aku sendiri di panggil dengan gelaran tu...
sungguh indah sbnrnya mpunyai owang yang syg akan diri kita...
tapi sejauh mana kekuatan cinta itu dikekalkan..
cinta benar2 mgajar aku erti kesabaran, kjujuran, dan kesetiaan..
sesungguhnya aku Tak mampu sendirian tanpamu disisi
seorang insan yang bernama CHE ROZAIME CHE HASSAN..

Jumizan Blog Spot berkata...

AKU CINTA PADAMU...
KERANA AKU PERCAYA
WALAU SEJAUH MANA CINTA SEJATI ITU PERGI
IA PASTI AKAN KEMBALI..

Princes Alone'Nounnah Ayyu berkata...

Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya, dan dia akan selalu bahagia jika melihat kamu bahagia.

Tanpa Nama berkata...

bercinta adalah permulaan seribu satu perngorbanan..

wapy berkata...

kadang2...cinta melelukakan aty kiter...tp kiter slalo ingin saat yn manis saje... namun.. harus kter ingat..saat pahit itu la yng akan menjadi lebih manis jika di kenangkan semula...

..OnE-zArAH.. berkata...

...CiNtA MeNgAjArkAn diRiE KtEW ERTY sEBuAh KeHiDuPAn,mEMaTAnGKaN PeMIkIRaN dAn mENeBaLkAn BeNtENg KEsABaRAN,KEJuJUrAn daN kESeTiAAN aDaLaH TiAnG SEbUaH PeRCiNTaaN daN IMaN AdALaH PeNyELAmAT CiNTa NaN SuCIe...

Tanpa Nama berkata...

.cinta itu emank suslit di nyatakan..
.cintaqw bgaikan bunga.
.bunga tnpa air dia tdak akn hdup dan cintaqw tnpa kasih syank
.tak akn tumbuh cinta..
.itulah cintaq.
.cinta butuh kebuktian psti.

Tanpa Nama berkata...

hati ku kecewa kerana cinta..hidup ku musnah kerana cinta..ku tinggal kan segala galanya kerana cinta..aq jga tinggal kan segala galanya krana die aq buat mcm mcm krana die..aq setia krna die aq ikhls mncintai krna die..cinta ku pada die lertalu besar tpi die sikit pun xpernah hargai aq..hubungan y bgtu lama terbina antra aq dn die musnah dlm skelip mata jak...mengapa mesti ada org ke3 dalam cinta????aq menderita kerana cinta..aq benci lgi dgn nmanya cinta...

Tanpa Nama berkata...

aq benci gan nma nya cinta...aq menderita kerana cinta...

Tanpa Nama berkata...

kenapa die wat aq macam ne aq setia ma die..aq tinggal kan segala galanya tuk die aq selalu turutkan kata die..die tak benarkan aq kerja aq ikutkan katanya pdahal kerja tu ada lah cita cita ku krna kebodohan ku...ku lepaskan kejaya ku sendiri..aq lakukan semuanya kerana die..die tak benarkan aq jauh dari die..ok aq ikutkan katanya..die y menjauh dri aq die terpaksa berjauhan dgn aq kerana kerjanya..aq sentiasa sabar dgn apa y die laku kan sentiasa sabar menanti kepulangan die..aq terpaksa menungguh die bgitu lama...berbulan2x aq tungguh die..aq tetap setia menanti die pulanhg.tpi die??????die kecewakan aq...lupa kah die pda smua janji nya y dulu...yang akn selalu menjagaku mencintaiku menyayangiku dan setia padaku...betapa aq kecewa dn btpa aq menderita bila aq mengetahui y die telah menikah dgn perempuan lain..penantian ku pda die hnya sia sia..tak ku sangka die suda brnikah dgn prmpuan tu..apa lah ertinya hubungan kmi y trjlin bgitu lma skli..hampir 14tahun hubungan kmi...dlm skelp mata hancur musnah dlm sklip mata jak...aq benci gn nma nya cinta...cinta membuat aq menderita..aq benti dgn cinta...aq benci die benci y amat sgt.

Tanpa Nama berkata...

Malamku ditemani kesepian,siangku ditemani kedukaan,langkahku l0nglai tidak menentu menyapa hati yg sebegini,tiupan bayu terasa dipipiku,membuatku rasa xmenentu,hadir dirimu dalam kamus hidupku,umpama sebutir permata didasar lautan,kerana dirimu begitu berharga bagiku,andai takdir menentukan pertemuan yg xdisangka,dan hanya padamu ku serahkan segalanya,bagi membuktikan kasih syg ...

Tanpa Nama berkata...

Malamku ditemani kesepian,siangku ditemani kedukaan,langkahku l0nglai tidak menentu menyapa hati yg sebegini,tiupan bayu terasa dipipiku,membuatku rasa xmenentu,hadir dirimu dalam kamus hidupku,umpama sebutir permata didasar lautan,kerana dirimu begitu berharga bagiku,andai takdir menentukan pertemuan yg xdisangka,dan hanya padamu ku serahkan segalanya,bagi membuktikan kasih syg ...

Scret Girl berkata...

bermesralah dgn saya
bercintalah dgn diri saya
bertunanglah dgn keiklasan saya
berkahwinlah dgn saya terhadap kesungguhan cinta
berbulanmadulah dgn kejayaan saya memikat awakkkkk

Tanpa Nama berkata...

cintha gag bzha di paksakan.....

fermanda fransesca berkata...

Cinta itu adalah dimana kita saling tertarik diantara lawan jenis...
Cinta itu akan datang dengan sendirinya dan juga dapat pergi dengan sendirinya...
Cinta itu tidak dapat dipaksakan oleh siapapun...
Cinta itu suatu anugrah yg indah di bumi ini..
kadang Cinta jg menyakitkan,tapi Cinta itu jg menyenangkan..
Cinta itu g bs di tbk...
Cinta itu akan lengkap apabila pasangan kita menerima kita apa adanya,Bukan dgn ada apanya...
Dgn CINTA hidup kita itu terasa berwarna sama seperti pelangi..



Yang terpenting CINTA itu adalAh anugrah dari yang Maha Kuasa,yg terpenting kita harus menjaga Cinta Suci tst agar tidak mudah Pudar oleh watu...

Tanpa Nama berkata...

cinta boleh menjadikan seseorang itu bahagia n boleh menjadikan seseorang itu mendererita.

saye harap jgn kecewakan org yg anda sayangi tau.

Tanpa Nama berkata...

CINTA manusia hanya untuk yang MAHA ESA...:'D

Tanpa Nama berkata...

jgn sskli mngtakn "xnk bercinta lagi" krna hidup xkn smpurna tanpa cinta..cinta sbnrya x kejam..tapi kita yng menyalahgunakkan cinta..

Tanpa Nama berkata...

cinta ibarat permen , habis manis sepah di buang...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah tapi bisa membutakan hati kita

ufairah berkata...

Cinta ade bnyk kategori...ade cinte kpd ilmu,
setiap ary ditemani bku...
ade cinte kpd psngn msing2..plajrn trabai kple pown pning...
ade cinta kpd akhirt..sntiase mengabdikn diri mlakukn jbadat...
dalam bnyk2 kategori cinte..
hanya satu y hakiki..
IAITU CINTA KPD ILLAHI....

Tanpa Nama berkata...

ciNta cinTa ciNta...... huFt....sULit untUk aQ unGKAp kan....iAnya sUngguH mErumiTkan... :(

Tanpa Nama berkata...

sy cinta kn yg maha Esa...sy cintakn alam..sy jgk cinta kn kluarga sy...dan sy cinta kn kekasih sy..muhammad zairi..hehe i love u!!

Tanpa Nama berkata...

cintailah allah,,karna hanya dia lah yg pantas kita cinta

Tanpa Nama berkata...

x perlu mnjadi "number one" di mata dya yg qmue chenta . . . krana yg qmue prlukan adalah mnjadi "ONLY ONE" di aty nya . . . .

norazaly@izzati berkata...

cinta yg sejati tetap akan dtg walaupun kite x mencarinye

Tanpa Nama berkata...

cinta itu hanyalah sebuah prasaan yg di alami setiap manusia,,,,
cinta juga bisa membuat orang gila...
cinta juga bisa buat orang bahagia...
cinta itu tak bisa di ungkapkan dngan kata2...
cinta juga hanya bisa dijalani apa adanya,,,
yg tak tau bagaimana akhirnya...

Tanpa Nama berkata...

cinta tlalu sukar utk diungkap..ssiapa pon pndai ungkpkn cinta..tp x semua memahami dan mhyati apa itu cinta

yunie berkata...

hidup itu sperty ombak di laut kadang naik kadang turun, kadang bahagya kdang sedih, manis jgn sgra di telan, pahitpun jgn sgera di muntahkan jgn kau sntuh hidup seseorang kalo kau hnya brniat mnykti hatix jgn bilang cinta kalau tak dtang dri hatimu

Tanpa Nama berkata...

O

Tanpa Nama berkata...

cinta itu inda tapi inda lagi vinta tuhan.

Tanpa Nama berkata...

cinta itu tidak buta...
tapi dia saling memahami...!

zack aisyah berkata...

saya ada ramai di dlm hati tapi saya lebih bahagia bersama yg lain

Mee ndut berkata...

Cinta menganugrahkan kebahagiaan

jai & irma berkata...

cinta itu,,,,,
indah nmun akhr na menyisakn luka....

yusuf faisal berkata...

ciinta itu bikin skit hti.

Tanpa Nama berkata...

uh<3

Tanpa Nama berkata...

betul ka cinta itu indah..bagi aku,segala y cinta...perlu kesetian..itu jak !!! Tp knpa indah ka cinta.

Tanpa Nama berkata...

dulin
cinta itu..indah

gegurlz berkata...

cita e2 indah..
hrgailah cnta yg kta ad..!

Tanpa Nama berkata...

Cinta.... Cinta.... Cinta....

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah
bukan di muka
tetapi di hati kite

aq betul betul rindukn ko zaki
aq cinta kn ko zaki
sehingga akhir hayat kite
aq sayng kau buat selmanye
bile aq x de tolong cri pengati lain
aq akn doakan ko bahagian dengan gf baru ko
bye selMAT tinggal

«Lebih lama ‹Lebih lama   201 – 379 daripada 379   Terbaru› Baru»

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.