Kata-Kata Cinta

Share on Tumblr
Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.

Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.

Cintu adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.

Tidak semua orang yang engkau cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.


Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta. Cinta adalah CINTA .

Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..

Cinta umpama ‘treasure hunt’. Cita cita dan tujuan kita satu untuk menuju ke penamat yang paling mengembirakan. Namun di dalam perjalanan kita akan menghadapi pelbagai rintangan dan cabaran. Andainya tidak mampu meneruskan, kita akan tersungkur dan hadiah utamanya akan di kebas oang lain. Tetapi tak usahlah kecewa. Walaupun hadiahnya tidak kita perolehi, tetapi keseronokannya kita sudah rasa. Jadi bercintalahsepenuh hati. Namun janganletakkan harapan terlalu tinggi.

Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.

Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kau berpaling dan menjauhinya. Dan bila dia suatu masa hilang dari pandanganmu….kau akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kau sedari….

Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah.
Kata-Kata Cinta

379 Komen:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 379   Terbaru›   Baru»
aDzkA berkata...

cinta itu g buta ia memilih

bestclick berkata...

jangan tinggalkan orang yang kita sayang kerana orang yang kita suka kerana orang yang kita suka akan tiggalkan orang yang kita untuk orang yang dia cinta..

ry@n berkata...

cinta itu memang indah......tapi apakah akan selamanya menjadi indah dalam hati kita????sulit di uangkapkan dan hanya bisa kita rasakan.....tak ada jawaban atas kata cinta.....

Tanpa Nama berkata...

CNT TK MGNL PRS R[ TP PD HT KT CNDRI....CNT BGT MMNGKN MNS YG DE KT DNI PCNTNN.CNT MGT MNYDHKN....DN KN MMBTKN ORG MNGS......?

inuy berkata...

tahukah kamu,,apakah cinta yang agung itu??
adlah ketika menitikkan air mata dan masih peduli terhadapnya adalah ketika dia tak mempedulikan kamu dan kamu masih menunggunya dengan setia adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu masih bisa tersenyum sembari berkata "aku turut berbahagia untukmu"

Tanpa Nama berkata...

cinta itu gila..

nia berkata...

cinta...x slalunya indah..
cinta dtg..dan cinta juga boleh pergi..
cinta memerlukan persefahaman,kasih sayang,rindu..agar dua hati dapat bersatu..
cinta yang rumit mungkin ada sbbnya..
tanganilah segala dugaan dan rintangan bersama-sama supaya cinta itu benar-benar cinta yang boleh membahagiakan hidup..

plia berkata...

tes

fieky berkata...

cinta adalah suatu pilihan dalam hidup.....

Tanpa Nama berkata...

cina memang gila,,,,,,,,,,,,bikin orank tak karuan.,,

vie3 berkata...

cinta sejati adalah cinta yang dipersatukan dlm pernikahan.. he..he..

bocha berkata...

tak ada cinta sejati yang da rokok sejati
atau plesetanya kayyu jati

cinta itu indah apa pun bentuk nya
yang terjadi adalah yang terbaik

leez berkata...

cinta mmg unik n indah.so;kte mesti carinye

cinta jg bkn bererti mmiliki,ckplh skdr slg myygi n hargailh org yg stiasa dgnmu

so,cpt2lh nyatakn isi hatimu

V_th3_blu3 berkata...

cinta sbuah kata yang sangat brmakna

virgogurlz berkata...

cinta...
indah jika dihayati..
sakit jika dimungkiri....

Tanpa Nama berkata...

cinta....
tak pernah kenal usia..waktu dan tempat...
cinta jangan kau pergi tinggalkan aku dan dia
cinta jangan ada amarah di antara kita....
cinta ...
aku ingin bersamamu selamanya....
saling mengasihi sampai waktu mneutup mata kita berdua

JULI_STMIK08 berkata...

cinta bagai perahu..
yang terus berlayar mencari tempat berlabuh.
dan hati adalah labuhan cinta..

Tanpa Nama berkata...

cnt bkn qt melihat dunia yg benar menjadi salah dan salah menjadi benar. setelah semuanya berakhir hanya sakit dan hampa tertinggal

rini love jaya berkata...

adakah yg slah c

Tanpa Nama berkata...

cinta itu seperti ice cream...., dia akan leleh jika kita tidak bisa menjaganya...atau dileg aja langsung....?!

ayu berkata...

cinta adalah satu nikmat yg sukar dimadahkan..cinta kalau dihayati ianya terlalu mendalam...namun keindahan cinta jangan dipersendakan dengan noda-noda durjana..

ayucute berkata...

seandainya cinta tak dihargai maka hancurla segalanya.harapan dan impian hanya tingal kenangan..adakah itu namanya fantasi atau realiti

ayucute berkata...

abg aku mencintaimu dengan seikhlas hatiku..percaya la hanya dirimu dalam hidupku

eri berkata...

sayang....sesungguhnya abg amat mencintaimu....
keikhlasan mu sangat bererti dalam hidup ini..
percayalah sayangku...

free hosting berkata...

love is beautifull..

Tanpa Nama berkata...

cinta mmpnyai brmcm2 taksiran bg ssiapa sj...kdg2 kt rs saket kdg2 kt rs gmbre..so??e2lah cinta....

Tanpa Nama berkata...

Takada kata yang dapat menjelaskan arti dan makna cinta,Cz cinta adalah segalanya......

Tanpa Nama berkata...

Cinta adalah dorongan ketika kau hampir berhenti,petunjuk jalan ketika kau hampir tersesat,membisikkan senyuman ketika kau berduka,memapahmu saat kau hampir tergelincir dan mengalungkan butiran2 cinta didadamu.I love you sayang...

Tanpa Nama berkata...

Cinta tidaklah buta,cz dgn cnta yg trbls bgaikn brdri di ats mnra wlaupn tk trdngr apapn ttpi bsa mlat sgla yg ada di dpn qta,sdngkn cnta yg taktrbls bgaikn trssat di htn mlm hri yg tk dpt mlht appn,hnya bskn stan yg pra2 mebntku mncri jln plng,pi q ttp brthn d'glpx mlm hngga trlht senyum mthri yg bsa mndmpingiku mnuju jln plang..................

Tanpa Nama berkata...

cinta y x dihargai mmg menyakitkan..

Muksin Harahap berkata...

Cinta itu hanya pormalitas kata semat
Buat gua cinta itu tidak ada........
karna cinta itu bisa pindsh tsngsn kemana iya mau.
Untuk menjalin suatu hubungan jangan ucapkan kata cinta.

Kata yang harus kamu ucapkan adalah kata Kasih sayang.
karna kasih sayang tidak bisa di pindah orang kan klo kasih sayang itu tulus dan ihklas....

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah cinta ^^

kaka nuaink berkata...

qta ga punya banyak cinta di dunia ini. Qta cuma punya satu cinta, jadi qta hrus mmberikan cinta itu pada orang yg benar2 qta cintai.

Tanpa Nama berkata...

Apa itu cinta? Sehingga banyak orang m'gagumi cinta...bercakap pasal cinta...menangis pasal cinta...jiwang kerana cinta...sakit kerana cinta...jatuh cinta...macam-macam...semuanya cinta...makan cinta...tidur cinta...mandi cinta...dunia pun cinta.Tolong jelaskan apa itu cinta...sehingga semua orang dilamun cinta...

Tanpa Nama berkata...

aku seorang pencinta wanita, tapi ku bukan buaya

Tanpa Nama berkata...

tak payah pecaya ngn cinta...
cinta itu buta lagi membutakan....

Tanpa Nama berkata...

aku benci ngn cinta..krn cint aku kcw..krn cinta hdup aku sengsara..krn cintakan lelaki aku merana smpi skg..

Tanpa Nama berkata...

np cinta zmn skg ne hnya pd nfsu n harta??

yantie berkata...

Love is U, and U is Love

apek berkata...

mengapa mencari teman secantik balqish sedang kan diri tak seteguh sulaiman,mengapa mengharap kasih seperti "khadijah" kalau diri x sesempurna "nabi s.a.w."

apek berkata...

rendahkan dirimu serendah butir nutiara di dasar lautan,walaupun amat rendah tapi amat berharga..

Vie berkata...

JangaN peRnaH MeNgaRtikAn CinTa kaRna MakNa & benTuk dAri SeBuaH CinTa aKaN SeLaLu beRubaH paDa TiaP indiVidu & DetikNya.BiaRlAh CinTa ItU seNdrI yG memBeritahu KitA aPakaH & BaGaiMaNakah dia Yang SeSUNgGuhNya

lintang9 berkata...

cinta adalah perasaan yang paling agung yang pernah di ciptakan oleh Tuhan

Tanpa Nama berkata...

cinta tak buta..
yang buta hanyalah pencinta itu!
jangan biar hidup anda dibelenggu cinta yang membawa kebinasaan dan mudarat!
hanya Cinta padaNYA yg kekal abadi...
(@_@)nbi

SECRET berkata...

AQ CINTA PADAMU WAHAI INSAN YG B'NME NAJMUDDIN...................HEHEHE

arabella berkata...

cinta adalah
apabila dia terluka keranamu
dan kamu melepaskannya
cinta adalah
apabila kamu terluka
dan masih merinduinya
cinta adalah
apabila tidak bersatu
tetapi kamu masih mencintainya

cinta_love berkata...

Kenapa hati masih menyintai
Sedangkan hati tahu akan hakikatnya
Kenapa hati masih merindui
Sedangkan rindu itu tak bersambut
Kenapa diri masih menunggu@menanti
Sedangkan diri tahu penantian itu tak bermakna
Sukarnya memperolehkan sebuah kebahagian itu…
Kenapa bila ia didepan mata….
Dan
Kenapa disaat itu juga kita kehilangannya….

Tanpa Nama berkata...

Mengapa cinta itu hadir adakah untuk menguji kesabaran kita…..
Mengapa cinta itu membuat kita menderita…
Namun…
Hidup ini sudah pernah menderita itulah maknanya susahnye
Bercinta walaupun setia….
Tapi….
Cinta itu hanya datang sekali….
Tapi…
Hidup menderita itu bukan sekali tetapi bertahun-tahun

emilyonem berkata...

cinta dalah sesuatu yg syok ooooo

KhaiDrus berkata...

Bukan laut namanya jika airnya tidak berombak..Bukan cinta namanya kalau perasaan tak pernah terluka..Bukan kekasih namanya kalau hatinya tak merindu dan cemburu..!!~~~

Dandun berkata...

Demi Allah, Sungguh puisi diatas, itu adalah pengalaman yang pernah aku alami sendiri
Pernah, mencintai, di cintai, akhirnya di kecewakan oleh orang yang aku cintai
Buat : ERNA SARTIKA SARI
SRI HARTATI NURROHMAN
Walaupun Kalian Telah Menghancurkan Hatiku, TP aku Kan Tetap Sayang Sama Kalian.
Semoga Di Kehidupan Kedua Kt Bisa Bersama
Amiiiiiiin..........................

Tanpa Nama berkata...

cinta...terlalu sulit untuk di ungkapkan...pernah ku terluka krn cinta..terpaksa melepaskan insan tersayang demi kebahagiaannya...ya..mungkin benar kata orang kita boleh melupakan kisah silam tapi tidak untuk menghapuskan kenangan...untuk insan yang bernama KHAIRUL..semoga aku mampu melupakanmu...

Tanpa Nama berkata...

cintaku bukanlah cinta biasa jika kamu yang memiliki...itu adalah penggalan kata dari lirik lagu Afgansyah reza

Tanpa Nama berkata...

I LOVE YOU
ZULAIKHA

Tanpa Nama berkata...

I LOVE YOU
KHALEEDA

Tanpa Nama berkata...

CINTA MEMANG GILA

Tanpa Nama berkata...

cinta itu ikhlas, relakan dia bahagia.........^^

kinara berkata...

cinta,,, cinta penuh dgn kebohongan yg menyakitkan, kebenaran sllu d no 2 kan, mrsakan sakit. apa ada cinta sejati? CCCUUUKKKUUUPP SUUUDDDAAAHHH

Tanpa Nama berkata...

cinta memeg indh..cinta sperti taman bunga yg penuh gan bunga-bungaan.....kalau kite pndai mnghiasi taman itu dgn indahh..maka indah lah ssuatu cinta itu....cinta x kenal pngkat,umur,dan rupe paras...tp cinta yg sjati lahirnya dari hati yg tulus dan ikhlas........
...........................................

`hidup tidak akan ceria tanpa senyumn dan tawa...manakala dunia tidak akan berseri tanpa cinta dan kasih sayang`...

Tanpa Nama berkata...

cinta???? dulu aku xpercaya, xtau ape itu cinta....dah kene sekali baru tau...cinta itu adlah permata dan juga adalah kaca....ia boleh wat tersenyum, genbira, suka, duka, benci........bahayenye cinta kawal la diri jagn samapi jadi yang bukan2.......

R.Rayes Syah Putra berkata...

andai jika didunia ini hanya tinggal segelas air dengan cinta ia akan slalu berbagi...
begitu indahnya cinta yang seakan membuat insan mlupakan cerita pahitnya...
dan tak sedikit insan yang berubah sikap dan prilakunya...

tyo berkata...

life 4 love
love 4 sex
sex = 0
so,,,,,,,,,,,,,,,,
life = 0

Ryo berkata...

cinta tidak butuh alpenliebe. . .
cinta hanya butuh pengorbanan. . .
&
kentut tidak butuh tempat. . .
:P

Tanpa Nama berkata...

i hate this l0ve....

i hate ab0ut l0ve....

i h0pe 1 day i can f0rget ab0ut l0ve again....

Tanpa Nama berkata...

no free sex,,dan menikahlah,,,itu baru namanya cinta sejati.....bangsat yang mengatasnamakan cinta tapi sex melulu......isinya....

CHIKA berkata...

CINTA adlh anugerah dari TUHAN...yg membuat qta bahagia dan merasa dikasihi,jangan bilang CINTA bisa membawa qta menderita,krn yg membuat qta sengsara adlh krn cara qta memperlakukan CINTA!!!!

endha & Echy berkata...

Semakin dicari..
Cinta itu akan semakin Langka
Biarkanlah cinta itu akan menemukanmu.......

Tanpa Nama berkata...

jika berlandaskan cinta Ilahi,
pasti akan membuahkan kebahagiaan....

rmai yg alpa, mudah tpedaya dgn cinta dunia ttp lupa Yg Mencipta 'Cinta'

Tanpa Nama berkata...

apapun erti cinta.....
suma orang ingin bercinta....
tak kira betapa sakit pon orang tetap suka...
jadi, tak pyh cakap cinta itu menyakitkan....
coz...takda orang paksa bercinta....
ok.....

Reza berkata...

Reza berkata :
cinta itu pengorbanan
cinta itu keinginan
cinta itu kesetiaan
cinta itu setan

Tanpa Nama berkata...

cinta itu adalah suatu yang indah...
cinta itu lahir dari hati yang bergelar insan...
cinta juga memerlukan keikhlasan ketulusan hati
cinta membawa kita kebahagian...pengorbanan...
kadangkala cinta itu boleh membuatkan hati terluka tapi apabila dirawat ia akan sembuh oleh kehadiran cinta sejati...! Cinta sejati adalah cinta sehidup semati...
betapa agungnya cinta!

cupidlovesya berkata...

cinta........cinta........aku jatuh cinta............
sememangnya saat kta jatuh cinta...
sume apa yang kta wat tak menentu...asyik resah semacam jer...
itulah dkatakan mabuk cinta!!!

iam berkata...

cinta terkadang indah bila kita mndpat kan nya..
namun cinta terasa sakit bila kita di tinggal kan nya..
cinta bagai kan hantu ,smua orang tau ,nmun taq smua orang dpat mlihat nya..

Tanpa Nama berkata...

Sayang,"HAPPY BDAY"...I LOVE U SO MUCH..mmuaah

jErry_outSIDers berkata...

ciNta udA mAti kNa tsuNami d'aCeh .. .
kMrn ad d'kOran kOq.

hhhahha

ima berkata...

Ima,
hmmmmmmmmmmmmm.
cinta tuh hanya sebuah kata kata yang sering di ucapkan pada anak - anak remaja yang saling menyukai.
cinta itu hanya sebuah kata yang menurut qu ga ada artinya....
banyak yang sakit hati hanya karna cinta'
dalam hubungan bukanlah cinta yg di butuhkan melainkan kasih sayang dan kepercayaan.

Fairytopia berkata...

apa guna bercinta jika hidup berteman air mata..

Tanpa Nama berkata...

CINTA yer...
harhar....
no komen!
xD

Tanpa Nama berkata...

cinta itu Palsu......!!!!!!!!!!

nona cinta berkata...

I like lOve !!!!

cinta itu mnyakitkan
but cinta ttp lah cinta !!
yg kan mngisi hati kita dgn tawa dan derita ...

Asyraf berkata...

Saya Mencintai Raidatul Zulaika...Budak Perlis...

Tanpa Nama berkata...

i love u but i hatE u
i HatE u but I l0vE u....
s0 mucH..u arE my HeaRt!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta itu emng anugrah yg harus di syukuri....
cinta yang sesunggunya adalh cinta yang datng dari perasaan hati yg dalam bukan hanya kata-kata yang terucap dari bibir yg manies....
cinta tu gk bisa bicara..
cinta tu membtuhkn keikhlasan dan ketulusan..
kejujuran dan kesabaran adalh kunci cinta yg sebenarnya...
cinta yg sesungguhnya adalh cinta yg bisa menerima apa adanya,,dalm arti kekurangan dan kelebihan orng yg di cintai..

rediafrizal@ymail.com berkata...

cinta itu emng anugrah yg harus di syukuri dan di nikmati...
cinta yg sesungguhnya adalh cinta yg datng dari perasaan hati yg terdalam bukan hnya kata-kata yg terucap di bibir yang manies saja.
cinta tu gk bisa bicara dan gk bisa bohong
cinta itu membuthkan keikhlasan dan ketuulusan..
kejujuran dan kesabaran adalh kunci cinta yg sebenarnya..
cinta sesungghnya adlah cinta yg bisa menerima aapa adanya dalam arti kekurangn dan kelbihannya
cinta itu sperti sinar matahri yg rela menyinri dunia tanpa meminta kembali.....

amel.cute berkata...

cinta.....
apa sich itu cinta??
cinta adalah lambang keakraban antara dua manusia,,yang masing-masing menjaga keutuhan bersama. Cinta bukan semata terwujudketika dua orang saling bertatap muka. Tetapi ketika mereka menatap keluar dengan arah yang sama.

Dlyazakira berkata...

Cinta?
terlalu universal untuk diungkapkan...
terlalu agung untuk dilepaskan....
terlalu sayang untuk dikhianati...

Cinta...
anugerah Allah paling indah dr sekilian alam...
hargainya..sebagaimana..nyawa sendiri...

Tanpa Nama berkata...

cinta...
knp slalu ku sadari dirimu ssat ku tlah kehilangan mu....

Tanpa Nama berkata...

cinta kadang membuat kita menderita
tapi kadang datang ke bahagian
itulah cinta yg prnah gw rasakan,,..

nasroni berkata...

cinta oh cinta........??? pusing

nasroni berkata...

cinta oh cinta .....??? pusing

Tanpa Nama berkata...

Cinta adalah mengusahakan hal yang membuat bahagia buat orang yang kita cintai... meskipun kita tak pernah mendapatkan cintanya .......... DAP

Tanpa Nama berkata...

ada ape dngan cinta???
kerna cinta persahabatan yg aku bina hampir sedekad musnah hanya dlam masa yg terlalu singkat..
perpisahan yg berlaku meyebabkan aku x lg mengenali sahabat baikku sendiri..
suka duka aku kongsi bersama tp dia tega merampas cinta kwan baiknya sendiri...aku x lg percaya pada cinta...byk airmata aku keluar hanya kerana cinta,cintaku kpd sahabat,cintaku kpd die...
sekarang cintaku hanya untuk keluarga dan yang Maha Kuasa...


~insan terluka..~

Tanpa Nama berkata...

cinta akan kekasehati saya . hehe;D

Tanpa Nama berkata...

cinta

De^_^ berkata...

"Jangan pernah Berkta "Aku Cinta Kamu"
jka suatu saat kau menyakitinya dmi org
yg Qm Cnta.

rahfiez berkata...

Cinta.......
Banyak persoalan dan banyak jawapan
Cinta...
Banyak kesenangan dan banyak kepayahan
Cinta...
Banyak perjuangan dan banyak pengorbanan
Cinta.....
banyak seni dan banyak ilustrasi
Cinta.....
Banyak yang tersurat dan tersirat
Cinta..
Banyak yg tertawa dan banyak yang menderita..
Cinta
Banyak yang percaya dan banyak yang kontra
Cinta...
Banyak yang suka dan banyak yang terluka
Cinta..
Banyak yang kasih dan banyak yang duri
Cinta...
Banyak yang setia dan banyak yang tipu helah
Cinta..
Banyak yang datang dan banyak yang pergi
Cinta..
Banyak yang menanti dan banyak yang berpaling..
Cinta..
Banyak yang kasih dan banyak yang menyahut Illahi
Cinta..
Banyak yang sujud dan banyak yang menitiskan airmata adalah Cinta Suci kepada Illahi yang kekal Abadi...

Tanpa Nama berkata...

cinta sejati akan hadir jika
saling memahami...
cinta menjadi hempedu...
jika tidak saling memahami..
andai kita berduka kerna cinta
jgnlah sesekali kita rebah..
bangkitlah untuk hidup kita...
ITULAH CINTA

Tanpa Nama berkata...

cintah itu indah,tp tdk selamanya keindahan itu mengandung cinta.

miley_gurl berkata...

cinta itu indah semasa bercinta tp bile kecewa nak mati giler........

Tanpa Nama berkata...

-intan-
Mmg tul cinta 2 indah..
pda mlenye kte kan rse indah tpi lame kelamaan kte kn bsn ngn cinta bb kdng kala cinta 2 menyeksakn..

Tanpa Nama berkata...

cinta itu bulsyit....
deden sii togar

Tanpa Nama berkata...

cinta itu geraka pa lagi cengkeh !

Tanpa Nama berkata...

Jika cinta itu indah mengapa ada air mata...?
Jika mencintai itu menyakitkan mengapa harus ada tawa...?
cinta bisa bikin terbang walau tak bersayap...
Cinta bisa bikin mati walau tak terbunuh...

jayus berkata...

kutanam sayank dskiti, kutanam cinta tak dihargai, kutanam rindu aku dikhianati, akhirnya....... kutanam BOM aja biar smua mati, pda jahat sie ....!!!!!!!! by : teroris cinta wakakakakaaka

Tanpa Nama berkata...

tpi cinta itu juga sngat mnyakitkan.....

melor berkata...

cinta pada yang Esa tidak akan menyakitkan...malah mendapat berkat dan rahmatNYA....membawa kenikmatan hidup...cinta Tuhan akan abadi..tp cinta manusia hanya...khayalan... :)

Tanpa Nama berkata...

ummul
cinta itu buta...
tiada orang yg cintanya sempurnya..
kecuali iman yg terlekat didada...
sesungguhnya cinta lah kamu kpd ALLAH yg satu...

Tanpa Nama berkata...

Kdng cinta mmbuat kita bhagia...
tp mengpa pda s't kita dlm kbhagian..
tiba2 cinta itu brubah mnjadi yang sngat mexkitkan..........!!!

Tanpa Nama berkata...

cinta itu buta...
buta itu gelap...
gelap itu kesempatan...
kesempatan itu dosa...
so...renungkanlah...

suchii berkata...

, akk takk khant munkint iidzha iidup tanpha cinthaa ,,
, karnna bagi,kku cinta adalah anugrah terindah iiank pennah kku milLikii, entt takk khant nahh terlLupha,,
, iidup tanpha cinthaa memankk cudcahh, taphy wat akk cintha segalLanaa, akku cinthaa orang tuaa,kku , akku cinthaa adhegg,kku , aku cintha sahabbat,kku ,taphy parnnah,kahh kitta menggungkapkhan cintha taw saiankk unthug merekka iiank slLalLu adda watt kitta ,,
, kitta tagg bissa iidp tapha merekka,, merekka iankk selLalLu memberii dorongan entt semangatt thugg kitta,,,,
, cindtha iithu buttha, taphy tanpha cinthaa iidup ney hampaa,, terkadag kitta membencii cinthaa, karnaa kitta sedang sakkit hat, kitta berkatta, cinthaa itthu buLsyitt, cinthaa itthu gombbalL.. taphy kitta buttuh cinthaa, ...entt jangan meremehkkant cinthaa...

LANDIISGALlOTHII berkata...

.. cindthaa adalLah sebbuahh penghargant watt akk ..
.. cindthaa tagg bisaa hanyya d,ungkapkan lLewatt katta,katta ..
.. kittha butuch cindthaa ..
.. cindthaa kadang membuatt kittha sennank ..
.. cindthaa kadang membuatt kittha cudcahh ..
.. cindthaa kadang membuatt kittha bangga ..
............... tetaphy ....................
.. jikka kittha pattahh hatti ..
.. kittha takutt unthugg menjjalLanii cindthaa ..
.. kittha takkut unthugg memulLaii cindthaa ..
.. taphy, iidup memankk begini adaa,aa ..
.. jangantt bermain cindthaa jikka kkmu takkut pattah hatti ..
.. lLavv iiu alL ..

cindtha ddia berkata...

.,,jangantt tinggalLint orankk iankk kittha shaiiankk demii oankk iankk kitha sukka .,,
.,, karnaa suattu saat nanthi orankk iankk kittha sukka akantt ninggalLint kittha demii orankk iankk ddia shaiankk .,,

barudak berkata...

cintaku pdmu tk sperti obat nyamuk yg tahan 12 jam
cintaku pdmu tj sperti pwangi ruangan yg than 1 minggu
tapi cintaku padamu sperti rexona steia setiap saat

Tanpa Nama berkata...

kesepian..kehampaan..kerinduan.. bagaikan teman saban hari,,,,tiada siapa yang mengerti....@@@apakah itu cinta..

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah stu hak yg hakiki..dlm percintaan,,tiade stu pon perkataan paksaan..so..hti2 ngn mainan cinta..

everlasting berkata...

cinta selagi ada,
chayunk selagi perlu,
percaya harus ada,
rindu selagi mahu,
setia pada dia,
yang selalu merinduimu..


Mohd Nor Hafizi b. Md Redzuan & Ieffa

Netpieey berkata...

cinta itu umpama hati..
dan hati kita umpama kasih syg kita..
jika kita bercinta dgn seseorang,
gunakanlah hati kita..
kerana orang yg bercinta dgn menggunakan hati insyallah dpt merempuh segala rintangan.
cintakan seseorang bkn kerana wajahnya..
tetapi kerana budi pekertinya.
secantik mana pn pasangan kita, tetapi miskin dengan budi bahasa juga x da gunanya...
sama2lah kita renungi.

Tanpa Nama berkata...

cinta itu terlalu indah kalau ia nya dihargai...
hanya insan yg benar2 tulus hati nya...yang akan bisa memahami betapa cinta itu adalah suatu anugerah dimuka bumi ini...tp awas bila cinta dinodai dgn nafsu..ia x akan kmn...FIKIR lah..adakah cinta itu hrs dipersalah kan atau insan yg x pandai menilai cinta itu ada buta hati nya...

syasya_91 berkata...

kenali erti cinta sebelum hadirnya cinta........sesungguhnya cinta biarlah hadir dri hati yg ikhlaz....

Tanpa Nama berkata...

cinta adalah indah jika bmatlamatkan
kredhaan dan kasih syg Tuhan..
Peliharalah ksucian cinta, maka cinta akan
tpelihara..
Nafsu sblum nikah adalh 1 kesilapan dan
dosa yg amat besar.. Ssorg yg benar mcintai
kita akan mhormati maruah, harga diri, dan
kehormatan kita.. Ssorg yg benar mcintai kita
akan bsabar shingga hubugan yang sah mmbenarkan
dia mnyentuh insan yang dia cintai..Fikirkanla..

Tanpa Nama berkata...

cinta tak buta. tapi orang yang bercinta tu yang buta..

anys_myra berkata...

maafkan syg ..
kau tak cintakn aku ..
kau cintakn dea ..
tpi knp kau prlukan aku ?
knp aku mudh sgt mnerima kau ?
n skrg kita cpl .. kau ingt aku bhagia??
tak syg .. aku sengsara .. ati aku sakit tatkala kita brsama kau cintakn org lain dn bukn aku ..
aku tak bolei trima ini suma .. aku dh cuba .. aku tak kuat !!! knp kau tak paham persaan aku syg ?? tolglaa .. lpaskn aku .. aku nk lupakn kau .. tpi aku tak kuat !! kau pentgkan dri sendri !!!! aku bnci kau tpi aku cintakn kau ..
Ya Allah bagila ptunjuk pada hambaMu ini ..
aku prlukn kekuatan .. aku tak sggup biarkn dri aku sgsara begini .. aku terlalu cintakn dea ..

nurul shahida berkata...

nurul shahida

i'm in luv wif akir..
nothing i have 2 wonder..
i always want him to be by myside.
im totally n truly crazy wif him..
love is crazy,,n me also..=)

Fai2r berkata...

Cnta dia dtng tnpa djmput n ttp plng bwa lka

chubhie berkata...

aq bru mrskan cinta yg sbnr na.....ttp cmw tuw tk brthan lma,dsaat q mlai mnyangi na dgn spnuh hati,knp cinta bgtu kejam pd ku...?
bukan!!!!! bukan cinta yg kejam ttpi manusia lh yg keajam mmperlakukan CINTA.
hargailah org yg bnr2 tulus mygimu....jgn prnh ada pnyesalan stlah smw na trlambat!
tu tak kan prnh ada guna na.

Tanpa Nama berkata...

^_^ cinta pembodohan ^_^

Gembel berkata...

kenapa Cinta bisa berubah" itu semuanya ada pada diri kamu sendiri.

knp cinta bisa menyakiti???
karna cinta itu g semuanya

tika...... berkata...

mengapa semua ini terjadi betapa ku mencintai dirinya ku tak kuasa menahan kesedihan yg begitu dalammmmmmmmmmmmmmm.................

Tanpa Nama berkata...

Jgn bicara ttg cinta..jika kite sendiri tidak tahu...

Tanpa Nama berkata...

mantap......

jeJaka keSepiaN... berkata...

Tak seMua yaNg tau aPe itu Cinta,
Tak seMua yaNg tau aPe iTu KejujuRan,
Tak seMua yaNg tau aPe Itu KeikhLasan.....

Tanpa Nama berkata...

AKU BENCITAIMU,,,:P

Ifan berkata...

Ifan
CnTA ItU hRuS SpRtI Doraemon yG pNuH KeAjAiBaN.....

Arief berkata...

#CntA iTu LaKsAnA aPi#
JiKa Di pRmAeNKaN AkN mEmBaKaR dIrI sNDiRi....

Mian berkata...

CnTa ItU eMnK aNuGrAh....

Tanpa Nama berkata...

cinta xkan dtng klau x di cari,
cinta xkan dpt klau x diberi..

Tanpa Nama berkata...

cinta terkadang membuat orang menjadi gila..tpii mengapa kita tidak bisaa lepas darii rasa cinta...!!

Abud Daelami berkata...

cinta itu mengerti.
mengerti itu understand.
under itu bawah.
stand itu berdiri.

jadi cinta bisa dimengerti kalo yang dibawah udah berdiri..wkwkwk

Tanpa Nama berkata...

meow

Tanpa Nama berkata...

mizah

Tanpa Nama berkata...

cinta memang.....enak..tpii itu datangg...hx sekejap..

Tanpa Nama berkata...

Onecez Phantig:
jangan pernah mengucapkan bahwa cinta itu ada, cinta itu tak indah. karena cinta itu buta.. kadang melupakan,kadang terlupakan.

Tanpa Nama berkata...

agiek killms tabanan....

Tanpa Nama berkata...

Cnt@. . .
Va 2 cnT@!!
UpcZ bknX nMa tTanGga Q,
,;-D

Shela endiel berkata...

Cientta adaLAh nAma HEWAN PIARAANQ ..

Cintta adlah LOVE ..

Cientta aDLah nama pgiLanq dri kekaCihq gtoo ..

3æ,w0ulænd berkata...

CiNta. . .2 k'indhaN pa blA tx dSlh gnakN leh pmaiN cntA 2 ndri!

Tanpa Nama berkata...

suatu kejujuran bisa menyakitkan kita...............

kaka berkata...

cinta butuh kasih sayang.............

cinta_love berkata...

Kenapa hati masih menyintai
Sedangkan hati tahu akan hakikatnya
Kenapa hati masih merindui
Sedangkan rindu itu tak bersambut
Kenapa diri masih menunggu@menanti
Sedangkan diri tahu penantian itu tak bermakna
Sukarnya memperolehkan sebuah kebahagian itu…
Kenapa bila ia didepan mata….
Dan
Kenapa disaat itu juga kita kehilangannya….

ManDan berkata...

Cintalah yg membuatkan aku mula mengenali wajah2 hitam (keling, paria, hindu, mamak belukaq) yg seblum ini tak prnah sdikitpun aku impi mahupun terdetik ingin kenal!

'Hello macha. Hari ni mana tmpt?'
= 'lu brapa mau angkat?'
'Satu juga bang...'
= 'Padang pasir mari.'

Ini adalah kata2 gantian kpda kata2 cinta
yg prnah ku ucapkan suatu ketika dahulu.
Akibat dari kata2 cinta dahululah, kata2 ini wujud untukku lafazkan stiap hari melalui phone sblum bertndang brtemu tuannya...

ku yang malang

Tanpa Nama berkata...

TANPA NAMA

Tanpa Nama berkata...

aaacchhh...!!!

persetan dengan CINTA...!!!!!!!

t_qa gonzales berkata...

cinta itu buta jgn buta kerana cinta...........

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah pada saatnya,namun cinta itu menyakitkan juga pada saatnya. tergantung bagaimana kita menempatkan diri atas cinta kita terhadap sesuatu. karna kita sendiri yang menentukan cinta yang bagaimana yang akan kita rasakan nantinya...............dimana nulis namanya HAHAHA..... btw ini aku bambang dari MADIUN kota gadis. JOIN ROOM MADIUN AKRAB ON MIG33...makasih..^_^

Tanpa Nama berkata...

Dah BuAnG TeBiaT....wkakakaka

SaGi GurLZ berkata...

Cinta Amat Mahal Takrifnya.
Itulah yg difitrahkan Oleh Allah S.W.T kpd hambaNya.Cinta hanya tertulis pada pd perkataan tp, gagal dilihat pd zahirnya. Kerana cinta itu sebuah tggungjawab di mana wujud nya KESETIAAN & KEJUJURAN didalamnya.Ingat pd yg SATU,jujur pd yg SETIA,setia pd yg KASIH,kasih pd yg RINDU,rindulah pd yg MENYAYANGI.
Cinta xkan datang kalu xdicari,cinta jgak xkan dpt kalu xdew sapew2 yg memberi.
Tp,mencari biarlah pd yg sudi,bkn meminta pd yg SIMPATI..
Sekian...
(^_*) Sagi GurlZ

randhy berkata...

kadang cinta sering Bgt menyakitkan
kadang pula melupakan seakan-akan dunia milik qt sndiri..,,
tpi segalanya saling mengisih dengan masing2 kesempurnaannya ,,,

Tanpa Nama berkata...

cinta??
trlalu banyak maksud tntang cinta..
hanya yg mengerti akan paham ape mksud cinta yg sbenarnya..
cinta hnya memerlukan hati yg suci dan ikhlas..
cinta x buta..
manusia juga x buta..
tp nafsu yg membutakan manusia untuk mngerti maksud cinta yg sebenar...
"cintailah dia yg mencintai..bukan meminta pada yg simpati.."

"jangan tinggalkan orang yg kita sayang untuk orang yg kita suka kerana orang yg kita suka akan tinggalkan kita untuk orang yg mereka sayang..jangan cuba dapatkan ape yg kita x pasti..tapi sayanglah dengan apa yg kita ada"

Tanpa Nama berkata...

tak ada sesuatu yg lbih mnyenangkan dri pda menimbulkan senyum pda wjah org lain..
terutama pda wjah yg kita cintai. . .

ka agah berkata...

cinta dan kehampaan dalam diri kita bagaikan pasang surutnya air laut...

www.jonrierinto.com berkata...

cinta itu memang indah tapi kadang menyakitkan

mikano berkata...

cinta itu berbisa bagi sesiapa yang tidak merasai kehangatan bila bercinta..belajar lah selagi kita mampu

Tanpa Nama berkata...

i love u ~ a simple word to express my felling to u

yudhiey berkata...

cinta adalah

C= cuma
I= ingin
N= nikmati
T= tubuh
A= anda
hehehehe,
jangan crius2 cz cntah, krena cnta dpat membt Qta jd mati....

luphielia berkata...

cinta adalah senyumku disaat luka dan tangisku disaat suka

orkid berkata...

huhuhuh cinta mnyakitkan bla d sakitkan...i'm realy suffering bcos of love....

Tanpa Nama berkata...

.cinta emank indah diawal qta mrasakan.na
.phi cinta akan menjadi mimpi burug ktika cinta itu hilank dre jiwa qta,,,,,,,,,,,,

sie canteg berkata...

.cinta tak seindah yg qta bygkand,
.cinta pnuh luka.
.cinta pnoeh pengoerbanan............
.cinta pnoeh duezta,,
.cinta penuh kemunafikan...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

bagi aku cinta itu gkk pernah salahh..
hanyaa trgantung orang yg memperlakukan cinta itu sendiri,
dan bgaimna dia memprlakukn cinta ituu ............

RENDHY berkata...

CINTA ITU BUAT ORNG MENDERITA DAN CINTA ITU BUAT ORNG SENGSARA
JADI ITU CINTA ITU KI BUAT HANYA UNTUK KAWASAN ANAK MUDA DAN CINTA ITU TDK BOLEH UNTUK ANAK ANAK!!!!!

you one berkata...

cinta...... luar biasa perasaan cinta itu adalah anugrah ,anuagrah terrindah yg tuhan beri,bagaimana tidak perasaan itu hanya bisa dirasakan bagi orang yg merasakan jatuh cinta,,, selamat yg sedang merasakannya, aku rindu perasaan itu lagi..<3

rabiatul berkata...

apakah makna cinta yang sebenarnya???

Tanpa Nama berkata...

Cinta? ntah aku tak pernah rasa mcm mana bercinta..

Tanpa Nama berkata...

capek dech

Tanpa Nama berkata...

m............
klw cinta ada di dkt mu..........
jgn lah km sia2 kan..........

krna blom semua org dpt cinta seperti dr mu.........

Tanpa Nama berkata...

cnta e2 dpang cnta ada mta klw d bwt!!!!!!!!!!!huhuhhuhuhuhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

knppa.a cnnta ituu dtang.a tba" ? ? guu knall usia mau orang tua maupun anak kecil . . .
apakah cinta ittuu ada ? ? ? ?
thhan tllong aku . . . . .

Tanpa Nama berkata...

.cinta itu...
.sperti bunga...
.jika bunga tidak di rawat...
.maka bunga itu akan mati..

.like a love..
.jika cinta gk d jalin..
.maka cinta itu akn hilang..

.bagi tmn" yg lg jatuh cinta...
.jalinlah cintamu..
.karna cinta itu adalah sesuatu yg indah..

herry berkata...

cintai lah ownk yg mencitai mu......
krn dya akn melakukan av pun utk m'buat
mu bhgia........

Tanpa Nama berkata...

Cinta bukan tuk disakiti....

christel berkata...

Cinta kadang membuat kita lupa akan segala hal...
tapi kenapa saat cinta itu pergi,, kita tidak bisa melupakannya,, malahan hanya membawa luka yang sangat dalam bagi hidup kita.... pusing akau memikirkan cinta..

pajar _pencin berkata...

HIDUP TANPA ROKOK DAN KOPI BAGAIKAN HIDUP TANPA CINTA .
btul kgk tu ?..............

Tanpa Nama berkata...

cinta ...sngt kompleks..
kdng2 mlukai n dlukai...
tpi itu lar hakikat nye...
krane kite tlah plih ntk brCINTA..

Tanpa Nama berkata...

now.. im falling in love with girls dat 9 older thn me..
im hope u'll will prey 4 our love...
if dat begins..
thanks 4 d prey...hmmmm
-lini's lover..-

D'Mey_RenkZzz... berkata...

.cinta memang indah kalau kita menjalaninya dengan kasih sayang...
.cinta memang indah kalau kita menjalaninya dengan hati yang tulus...
.cinta memang indah kalau kita menjalaninya dengan kesetiaan...
.cinta memang indah kalau kita menjalaninya dengan kejujuran...

D'Mey_RenkZzz... berkata...

cinta itu seperti bunga-bunga,ia akan tumbuh di setiap hati yang ingin di mengerti di setiap hati yang rindu di dampingi,,

cinta iu seperti seekor kupu-kupu yang indah dan tak mungkin di sentuh,tapi keindahanya dapat menjadikan sebuah taman yang menenangkan..

D'Mey_RenkZzz... berkata...

knp ea cinta datang secara tiba" tanpa aq sadari??????

D'Mey_RenkZzz... berkata...

dalam kamus ada kata, dalam kata ada makna, dalam makna ada cinta, dalam cinta ada hati, dan dalam hati ada yang tercinta…………
I LOVE U so much….!!!!!

D'Mey_RenkZzz... berkata...

Dengan senyuman, kau luluhkan hatiku…
dengan senyuman, kau perlihatkan dunia padaku….
hanya dengan sebuah senyuman….
kau berikan aku kesadaran…
begitu indah cerita hidupku oleh senyummu…..

i love u D'Mey_RenkZzz..

D'Mey_RenkZzz... berkata...

KAU ADALAH SEPARUH JIWAKU...
KAU ADALAH NAFASKU...
KAU ADALAH BELAHAN HATIKU...
KAU ADALAH JANTUNGKU...
Aku lebih baik MATI daripada aku kehilangan kalian...

aishiteru D'Mey_RenkZzz...

Tanpa Nama berkata...

kita semua emang bnyak tahu tentang cinta...
tapi tahukah engkau seperti apa rasanya cinta kpada allah,dan, mencintai karena allah..
dan pernahkah engkau merasakanya....!!!
bagi para remaja seperti kita..
cinta itu hanya berujung nafsu saja..!!!

D'Mey_RenkZzz... berkata...

Mengenalmu adalah suatu anugerah....
Menyakitimu adalah suatu larangan....
Mendampingi hidupmu adalah suatu kebahagiaan...
Meninggalkanmu adalah suatu kebodohan...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

cuba kome semua bayangkan klau bf kome ada banyak wanita yang disukai.itu namanya dosa.

Tanpa Nama berkata...

cinta itu indah...

Tanpa Nama berkata...

cinta itu susah untuk diungkapkan dengan kata2,
kerna ianya dtang dri hati.......

gadis yang pernah dikecewakan berkata...

cinta...
sesuatu perasaan yang susah kita nak gmbar
perasaan yang akan membuat kita bahagia
perasaan yang akan membuat kita gembira
perasaan yang akan membuat kita menderita
perasaan yang akan membuat kita menangis

Tanpa Nama berkata...

memeang berat untuk memperjuangkan cinta sesungguhnya ini..

love berkata...

.cnta sjati adlh cnta yg tdk memandang kedudukan,
cnta sjati akan bahagia jka orang yg d cnta;i'nya bhagia,meskipun tdk memilikinya...
cnta sjati hnya d miliki oleh orng yg memiliki ketulusan untk mncntai seseorang dgn spenuh hti...

Tanpa Nama berkata...

cintha 2 indah bila qt sungguh" dlm hti.
cintha tak perlu memiliki raga tp yg terpenting jiwa 2 sendiri............

Tanpa Nama berkata...

Cinta Itu...
Cerita indaH NamUen tiaDa AkhIr ,,,

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 379   Terbaru› Baru»

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.