Falsafah Cinta Umie Aida

Share on Tumblr Cinta sejati bagi saya adalah apabila kita percaya yang ia bukan milik kita. Cinta sejati ada dalam hati, saling memberi dan merasa. Tetapi bukan memiliki. ~ Umie Aida Falsafah Cinta Umie Aida

18 Komen:

gadisvirgo berkata...

ya....sy sokong....bukan memiliki tapi merasainya...

torey berkata...

kalau cinta sejati bukan untuk di miliki.. untuk apa.. tak nak lah saya cinta sejati.

-atie- berkata...

cinta dan ingin memiliki adalah dua perkara berbeza

Tanpa Nama berkata...

love is a sweet torment..hu~

Tanpa Nama berkata...

seringkali kita menemukan orang yang salah dalam cinta. bila kita rasakan bahawa kita mnemui cinta, hatinya telah di isi dengan cinta dan tiada lagi ruang untuk kita. ku masih cintai dia, tapi dia mnyintai orang lain.......

Tanpa Nama berkata...

kenapa harus aku jatuh cinta kat dia. dia dah berpunya. sudah terlewat kah aku?

agusto_lead027 berkata...

yang penting dari cinta sejati dimana kita bisa menyatakan kepadanya,,,percuma cinta yang hanya disimpan di dalam hati

http://satelitdanaatlantik.blogspot.com

donat_pink berkata...

cinta sejati xsemestinya kita jadi miliknya..
cukup sekadar kita bahagia bila dia bahagia...
satu pengorbanan adalah cinta yg sejati w/pun pahit untuk di lakukan...
cinta sejati pergi... yg baru pasti datang...
mencari dan menunggu kiter... saper tahu kan??

Tanpa Nama berkata...

tipuu..mana ada benda yang kita suka kita tanak
memilikinya tambah lagi kalau benda tu kita cinta
macam teddy bear ke keta ke ekzos ke stereng ke sport rim ke...apa guna kita membina cinta sejati andai akhirnya berpisah tinggal sej....ati tah mana tah...tak complete laa ...

aini_boikot_ berkata...

cinta ni adlah bende yg xnmpak..so cnta tu bute lah..hehehe...

aini berkata...

cinta...nk jer aku ckp aku cintakn kau kat sorg mamat nie..tp xckap gak...susa sgat2..lg susa dr amik phd..

Tanpa Nama berkata...

ye..cinta tak bererti memiliki...dan tak semua yang kita miliki adalah yang kita cintai...

azly berkata...

cinta tak perlu dipaksa kan?

Tanpa Nama berkata...

tidak menarik

Mrmazul berkata...

takda ada kenikmatan dan keseronokan jika cinta tapi tak memiliki. Itu bukan cinta tapi angan2 mat jenin. Cinta indah apabila bersama merasai dan bersama memiliki.

Tanpa Nama berkata...

cinta pertama..tak mungkin akan terlupakn hingga akhir hayat kita

Tanpa Nama berkata...

ape itu cinta?? cinta itu bute?? hmm cinta memerlukan kebahgiaan,,kebahgiaan akan datang bila sudah berumah tangga dan tidak semestinye semua kebahgiaan kite akan dpt merasai....

Tanpa Nama berkata...

cinta pertama adalh,
cinta yg t'akhir,...
kerna ia sukar d lupakn....

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.