Doa Untuk Kekasih

Share on Tumblr Ya Allah….

Seandainya telah engkau catatkan… Dia milikku tercipta buatku… Satukanlah hatinya dengan hatiku… Titipkanlah kebahagian antara kami…. agar kemesraan itu abadi… Dan ya Allah… ya tuhanku yang maha mengasihi… Seiringkanlah kami melayari hidup ini… Ketepian yang sejahtera dan abadi…

Tetapi ya Allah… Seandainya telah engkau takdirkan…. dia bukan miliku… Bawalah ia jauh dari pandanganku…. Luputkanlah ia dari ingatanku… Dan peliharalah aku dari kekecewaan….

Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti….

Berikanlah aku kekuatan… Melontar bayangannya jauh ke dada langit… Hilang bersama senja nan merah.. agarku bisa bahagia… Walaupun tanpa bersama dengannya…

Dan ya Allah yang tercinta… Gantillah yang telah hilang…. Tumbuhkanlah kembali yang telah patah… Walaupun tidak sama dengan dirinya…

Ya Allah ya tuhanku… Pasrahkanlah aku dengan takdirmu… Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan… Adalah yang terbaik buat ku…. kerana engkau maha mengetahui… Segala yang terbaik buat hamba Mu ini…

Ya Allah… Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku… Di dunia dan di akhirat… Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini… Jangan engkau biarkan aku sendirian… Di dunia ini mahupun di akhirat… Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran… Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman… Supaya aku dan dia sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup… Ke jalan yang Engkau redhai… dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh….

Amin.. Ya Rabbal A’lamin. . Doa Untuk Kekasih

19 Komen:

mrs love berkata...

doa ni selalu sy amalkan..
mmg susah lupakn org yg kita sgt cintai..
hny dgn doa pd tuhan yg dpt membantu..
sesungguhnya Allah itu maha penyayang dan maha mengetahui..

Tanpa Nama berkata...

i p0m da akn amalkan ayat nie....

sesungguhnye KAU yg MAHA BERKUASA....

amin.........

Tanpa Nama berkata...

amin.....sblom ni aku memang da amalkan doa ni...tp doa yg ni lagi panjang dan bagus utk diamalkan...sesungguhnya kita hnye mmpu mrncg, tuhan mnntukn sgalenya........

Tanpa Nama berkata...

aku dok au dia minat ke dok kat aku...tapi dia sokmo tengok aku lain macam je..

Seseorang yang sedang patah hati berkata...

mungkin sulit untuk melupakan seseorang yang sangat aku cintai, tapi jika boleh aku meminta jangan hilangkan ingatanku tentang nya..
karna aku sangat cinta kepadanya, mungkin ini konyol tapi aku memohon kepadamu ya allah, buatlah dia bahagia, aku rela hatiku sakit akan tetapi jangan buat dia bersedih karna kesedihan nya adalah kesedihanku, bahagia nya adalah bahagiaku juga..

unnamed berkata...

apa nama muzik background ni ye?

Tanpa Nama berkata...

kini aku lalui kekecewaan. entah pada siapa aku hendak mengadu . sebak hati aku, setelah 5 tahun bersama , smuanya hancur. aku lebih rela menangis ketika sujud pada Allah berbanding menangis seorang diri . ya Allah, tabahkan hati ku.

Tanpa Nama berkata...

aneh ny cinta...

Tanpa Nama berkata...

kini aku telah menghampiri kejayaan..yng sngat aku perlukn memang allah s.w.t maha penyang kn

Tanpa Nama berkata...

Cinta oh cinta....
Kaulah yg mapu sgala

Tanpa Nama berkata...

ya allah....
indah nyew madah seprti ini...
sedihnya...
:'(

Tanpa Nama berkata...

alangkah indah nye jika kita dapat memiliki cinta darinye...cinta mencintai hanya kerana allah swt adalah lebih hakiki

uwie berkata...

ya allah..hanya padamulah hamba mengadu
dan hanya engkau yang dapat menenagkan hati ini
sesungguhnya engkau maha segalanya

Aiman Hazim Azizi berkata...

YA ALLAH KAU JODOHKAN LAHHH AKU DGN ORG YANG AKU CINTAI INI YA ALLAH (INTA FIZA SALEH) AKU TIDAKK MAHU DIA JATUH K TGN ORG LAIN YA ALLAH MAKBULKAN PERMINTAAN AKU INI YA ALLAH AMENNN YA RABBAL ALAMIN...

dyra rara berkata...

aku selalu mendoakan untuk dia yang aku sayang,, semoga kita terus bersama, semoga Allah memberikan selalu jala terbaik untuk aku dan kamu..
miss you bebh :*

Tanpa Nama berkata...

mdk

Tanpa Nama berkata...

erm sdih sgt... bla ex dia hadr dlm hbgan kta owg... tpi aq nk tnya pendapt korang dlm perhbungan aq ni?? aq ditingal kn atas dia kurang rse syg terhdap aq tpi sdang kn dia yg meluah kn perasaan uwh pda aq.. aq sruh dia fkr elok2 setelah sebulan aq trima dia perhbugan kta owg ni bru nk msuk 2 bulan dlm mse yg sme dia ingin mengajak aq nikah gntung pe kah mksd dia andai kta alasan dia tdi dia tdk mencitai aq?? kawan aqharap sngt spew yg dpt tlong aq sembuh kn hnba allah ni supaya dia sdr dri sgala nya aq akn membantu kmu ketika kmu susah pla.. sesiapa yg pndai berubat tlong tngal kn no fon aq amal perlu utk merawat dia...

Tanpa Nama berkata...

Sesungguh nya cinta itu ada lh anugerah y brharga dri Allah????ya Allah cnta kmi lbh bsar bt mu krna hnya engkau y mampu mluntur kn cnta kmi kpda cnta sesembahan kmi....

Tanpa Nama berkata...

Saya berharap dia akan paham isi hati sya

Selepas Baca, Sila Komen

Kedai Hadiah Online

Artikel Terkini

Catatan Popular

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.