Tentang Cinta

Share on Tumblr Cinta……

Sekiranya kamu dapati dirimu menyintai seseorang yang tidak membalas cintamu, janganlah merasa tersisih dan sedih. Tiada salahnya menyintai seseorang kerana cinta tidak memilih untuk singgah di hati seseorang.

Sekiranya kamu dicintai oleh seseorang yang tidak kamu cintai, anggaplah ia satu penghormatan buat dirimu tetapi selitkan penghormatan itu dengan cara yang ikhlas dan jujur. Jangan ambil kesempatan dan janganlah melukakan.

Bagaimana kamu mengurusi cinta begitulah kamu mengurusi dirimu dan setiap hati dan perasaan mengalami kepedihan dan kebahagiaan yang serupa sekalipun cara kita mengendalikannya berbeza.

Sekiranya kita bercinta dengan seseorang yang begitu menyintai diri kita dan tiba tiba cinta memilih untuk pergi, tiada siapa yang harus dipersalahkan, relakanlah cinta itu pergi. Kerana setiap yang berlaku ada maksud yang tersembunyi. Dan kita akan menyedari apabila masa silih berganti.

Ingatlah bahawa jangan terlalu memilih cinta. Kerana cinta itu sendiri akan memilih untuk singgah di hati sesiapa. Kamu hanya perlu menerima kehadiran cinta itu dengan segala misteri didalamnya apabila ia datang mengetuk pintu hatimu. Nikmatinya sebagaimana ia membuat hidupmu bahagia dan bebaskan ia. Cinta sentiasa dan selamanya akan menjadi misteri. Bersyukurlah kerana ianya pernah singgah di hati kamu…

” Saya sayang awak! “ Tentang Cinta

4 Komen:

Tanpa Nama berkata...

cintailah pd orang yg menyintai kita..
krn cinta yang diberikan oleh nya mampu membenihkan rasa cinta kita untuk nya

Tanpa Nama berkata...

cintailah orang yang mencintai kita itu apa ada nya

AINA IZATI berkata...

hargailah cinta yg singgahdihati..
kerana tanpa kehadiran cinta kita tidak tahu sakitnya rase apabila mencintai org yg tidak mencintai kita..

Tanpa Nama berkata...

Cinta ini memang misteri...datang tak berjemput namun perginya cinta membawa lara yg maha hebat baru disitu kita tahu tentang maha hebat nya cinta Allah beri kat kita dan pada hati..hati yang pernah singgah dihati kita...hargailah cinta dan hormati lah cinta itu pada jalan kebenaran agar beroleh keberkatan ilahi...frm Jue

Selepas Baca, Sila Komen

Artikel Terkini

Disclaimer: Blog ini ibarat 'scrap book' saya. Di sini saya kumpul artikel yang saya gemari di akhbar, majalah dan internet berkaitan CINTA. Artikel-artikel ini bukan ditulis oleh saya tetapi sekadar koleksi peribadi dan diharapkan dapat memberi manfaat kepada semua yang membaca.